Az ausztrál kormány nemrég egy reklámkampányt indított annak érdekében, hogy minél többen oltassák be magukat a koronavírus ellen az országban. A koronavírus ugyanis nemrég felütötte a fejét a kontinensen, annak ellenére, hogy az ausztrálok a szigorú korlátozásokkal egyszer már letörték a járványt, így egy ideje már maszk nélkül élhettek. A delta variáns viszont valahogy utat talált a közösségekbe, aminek következtében megnőtt a fertőződés veszélye.
Az országban viszont egyelőre egészen alacsony az oltottak száma, eddig 9,1 millió adagot adtak be az ausztráloknak, 45 millió adag kell ahhoz, hogy az egész ország védett legyen a vírus ellen. A jelenlegi becslések szerint ez viszont akár kilenc hónapig is eltarthat, amin csak az segíthet, ha az emberekben nagyobb lenne a hajlandóság a vakcina iránt, írja a Guardian.
A kormány ezért 41 millió dolláros reklámkampányt indított el az oltakozási kedv fellendítéséért. A kampány részeként egy videót is kiadtak, amely egy lélegeztetőgépre kapcsolt, fuldokló nőt mutat be. Erős képsorok:
Australians urged to "arm themselves" with vaccinations in new COVID-19 campaign | ABC News
Critics have labelled the multi-million-dollar advertising as "weak" and "ineffective", so a more confronting message has also been directed towards Sydney's...
A reklám megjelenése után sokan kritizálták az ausztrál kormányt, mondván, az ország vezetői túlságosan sokkoló képsorokat adtak le a tévéképernyőkön. A szakértők szerint a túlságosan komoly reklám viszont pont az ellenkező hatást érheti el, hiszen kevésbé nő az oltakozási kedv, amikor az emberek ilyen ijesztő képekkel találják szemközt magukat.
Az ausztrál hatóságok egyébként a fiatalabb korosztályokat célozták meg a kampánnyal, mivel rájuk inkább jellemző az, hogy a kijárási korlátozásokat megszegve találkoznak a barátaikkal. A kormányt ezért is elég kritika érte, mivel jelenleg nincs elég oltóanyag az országban ahhoz, hogy a fiatalabb korosztályokat is beoltsák, így a kampány egyelőre csak frusztrációt okozhat a fiatalok számára.