Gulyás Gergely: Szükség van az úthálózat privatizálására, így fog fejlődni a magyar közúti forgalom

Székely Zoárd 2021-06-15 08:07:55
Meg az oligarchák bankszámlája...

Ahogy arról mi is beszámoltunk, a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Koncessziós Iroda felhívása szerint a magyar kormány 420 hónapra, azaz 35 évre magánkézbe adná a komplett, csaknem 2000 kilométernyi gyorsforgalmi úthálózatot.

Elképesztő: már az autópályákat is magánosítja a kormány

Az Európai Unió lapjában a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Koncessziós Iroda felhívása szerint a magyar kormány 35 évre magánkézbe adná a komplett magyar gyorsforgalmi úthálózatot.

A felhívás szerint a meglevő és egyes létrejövő gyorsforgalmi úthálózati elemek tekintetében (1662 kilométer alaphálózat + 381 kilométer kiegészítő hálózat) tervezési, felújítási, építési, ellenőrzési, üzemeltetési, karbantartási és finanszírozási feladatok ellátásáról van szó. A közlemény szerint a koncessziós modell finanszírozása az államadósság érdemi növelése nélkül valósul meg. A gyorsforgalmi utak használatával összefüggő jövőbeli állami útdíj bevétel fedezi az új koncessziós modell keretében felmerülő fejlesztési, fenntartási, üzemeltetési díjakat.

Hétfőn a Parlamentben Tordai Bence (Párbeszéd) elmondta, hogy

„a következő 35 évre a teljes magyarországi gyorsforgalmi úthálózatot magánkézbe akarják adni, hogy az üzemeltetés, a fenntartás, a fejlesztések és a felújítások is ugyanannak a nyertes vállalkozónak cégeit hizlalják.”

Tordai szerint ez több tízmilliárd forintot jelenthet, és a hírek szerint Szíjj László cége lesz a nyertes.

„A kormány fideszes oligarcháknak akar közpénzt kijátszani"

– hangsúlyozta a képviselő.

Erre Gulyás Gergely, Miniszterelnökséget vezető miniszter úgy reagált:

„egy uniós nyílt közbeszerzésről van szó, ennek bármely uniós cég lehet a nyertese. Nem utak működtetéséről van szó, hanem arról, hogy valaki utat épít és azt működteti. Aligha van Magyarországon egyetlen cég, amely ezt egyben vállalni tudja."

Úgy véli, olyan utak is megépülhetnek ezáltal, amelyek megerősítik Magyarország szerepét a nemzetközi tranzitforgalomban.

„Nem jó, hogy egy magyar nagyvállalkozót vádol meg a képviselő, és azt kell nézni, hogy Magyarország érdekét szolgálja-e a fejlesztés"

– tette hozzá Gulyás.

 

Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Szólj hozzá!

Változik a vasúti menetrend a Sopron-Szombathely vonalon

A június 23-26 közötti időszakra érdemes felkészülni. 

30 millió forintos kerettel startol Győrben a praxiskezdési támogatás 

6 betöltetlen háziorvosi hely problémáját oldja meg az új rendszer.

Akadálymentesítik a kőszegi 1-es postát

Több mint 2 éve nincs a városban akadálymentes posta. Bányai-Németh Gábor önkormányzati képviselő járta ki a mostani fejlesztést.

Nyári csúcsforgalomra számít a MÁV a pünkösdi hosszú hétvégén

Főpróbának is beillő 3 nap következik a vonatközlekedésben.

Gyalogost gázolt egy férfi Szombathelyen

A sértett súlyos sérüléseket szenvedett.

Szombathely új parlamenti képviselője nem nyilatkozik Szombathellyel kapcsolatban

Csuzda Gábor a helyi Fideszhez irányított minket. A városi Fidesz elnökének fogalma sem volt arról, ki az a Csuzda képviselő.

Már már visszaállt a tanítási rend a győri Kazinczy Ferenc Gimnáziumban

Tegnap csőtörés miatt kellett hazaküldeni a gyerekeket.

Dübörgött a szombathelyi Ez az a nap!

Több Rohonci úti lakó is a hangos zenére panaszkodott.

Egy 10 milliárd forintos kötött hitel okoz fejtörést Győrben

Pintér polgármester egy mai találkozón azt beszélte meg Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel, hogy lazítanak a felhasználhatóság szabályain.

Mediterrán fákkal bővül a győri belváros növényzete

3 olajfa lesz a pionír a Dunakapu téren. 

752 kilométer vasúti pályát ad át a MÁV a GYSEV-nek

Július 1-től következik be a váltás.

Közokirat hamisítás miatt kell felelnie egy vasi férfinak

Külföldön elvették a jogsiját, itthon megpróbált trükközni vele.