Új hidat is kellene építeni a Saághy István utca tervezett meghosszabbítása miatt Szombathelyen

Nagy Donát 2021-04-15 07:55:06
Most a kisebb utcákon kacsáznak az autók az összekötő út hiánya miatt, és egyelőre ez nem is fog változni.

Bár manapság egyre több szó esik Szombathely külső elkerülő útjáról, ami hol kisebb, hol nagyobb intenzitással készül, a városban közlekedők számára az általam önhatalmúlag belső elkerülőnek hívott útszakasz részleges hiánya is bosszantó lehet. De miről is van szó pontosan?

Példámban az Oladi lakótelepről szeretnénk eljutni, mondjuk a Szombathely Centernél lévő áruházakhoz. A lakótelepről úgy tűnik, az Olad-Kámon összekötő útra (hivatalosan ez a Muskátli utca) nem fog megépülni a kijárat, így egy kis kerülővel, az Olad városrész sarkán lévő körforgalom felé kell mennünk. A Vadász Étteremhez érve ismét egy körforgalomban találjuk magunkat, amiből jobbra az első kijáraton kifordulva, majd a szembejövők számára elsőbbséget adva balra az Öntő utcában haladunk tovább kicsit. Az első kereszteződésnél ismét elsőbbséget kell adni a balra befordulás előtt, így a Maros utcán haladunk pár másodpercig, aminek végén ismét elsőbbségadás után jobbra fordulva a Saághy István utca végén érkezünk az újabb körforgalomba.

A térkép bal oldalán látható "U" alakú kerülőt úsznák meg az autósok, ezzel három elsőbbségadással (és fékezéssel) kevesebb lenne a teendőjük.

Fotó: Google Térkép

Azaz 3-szor is meg kell állnunk, és elsőbbséget kell adnunk más autósoknak, noha ezt a kacskaringót kvázi fő útvonalként használják a legtöbben.

A megoldás terve ugyanakkor létezik, de a kormányzati elvonások (lásd: egészségügyi válságkezelés) időszakában nem sok esély van a megvalósításra a közeljövőben. Az elképzelés szerint a Vadász Étteremnél lévő körforgalom lenne összekötve a Saághy István utcával, utóbbi pedig szélesítést is kapna, hogy elbírja a forgalmat.

A képen látható autók mind az Öntő utcán kénytelenek folytatni az útjukat.

Fotó: Nagy Donát

A beruházáshoz új hidat is kellene építeni, amit akárhogy is nézünk: drága.

Fotó: Nagy Donát

A jelenlegi gyalogos híd elég ramaty állapotban van; egy szélesebb, az autókkal közös híd lehetne a megoldás.

Fotó: Nagy Donát

A legveszélyesebb kereszteződés a Maros utca és az Öntő utca találkozása, itt a STOP-tábla kötelező megállást is előír. Nagyon nehéz a Maros utcáról kifordulók dolga a rossz kilátás miatt.

Fotó: Nagy Donát

A Saághy István utca fő útvonalként folytatódna, egészen a körforgalomig. Az aszfaltréteg kopásnyoma jól szemlélteti, most merre halad a legtöbb autó.

Fotó: Nagy Donát

A Saághy István utcát nem olyan régen újraaszfaltozták, a kopóréteg meglepően jól bírja a strapát. A csatornafedelek azonban több centivel mélyebben vannak, kerülgetni kell őket, emiatt vélhetően újra hozzá kéne nyúlni az utcához.

Fotó: Nagy Donát

Az áruházak felől a Vadász Étterem felé tartó sofőrök közül sokan nem a Saághy István utcát választják, hanem az Öntő utcán hajtanak. Ezzel megúsznak két elsőbbségadást, viszont az út szélén parkoló autókat kerülgetniük kell; ha pedig szembe is érkezik valaki, azt el kell engedniük.

Fotó: Nagy Donát

A legtöbben a Saághy István utcáról a Maros utcába fordulnak be balra, majd innen jobbra az Öntő utcára, és mennek tovább a Vadász Étterem felé. Mindenhol elsőbbséget kell adni, hiába erősebb ezen a nyomvonalon a forgalom.

Fotó: Nagy Donát

A napokban azonban feltűnt, hogy egy magáningatlan épül a majdani útvonalon, ezért néhány kérdéssel a szombathelyi önkormányzathoz fordultam. Ők megnyugtattak, hogy a tervezett nyomvonal nem érinti az ingatlant, hiszen nem teljesen egyenesen haladna a megálmodott útszakasz.

A körforgalmat és a Saághy I. utca jelenleg zsákutcaként végződő szakaszát összekötő leendő nyomvonal a város rendezési terve szerint is közút, ami eleve kizárja, hogy ott bármi épüljön a burkolaton kívül. Optikailag valóban megtévesztő, de azon a szakaszon az út vonalvezetése egy „S" kanyart ír le, ahogyan ráfordul az építendő hídra, majd tovább becsatlakozik a Saághy István utca meglévő szakaszába

- olvasható a hivatal válaszában.

A körforgalomnak épülne egy negyedik kihajtó is, itt jelenleg csak egy földút árválkodik a közeli házhoz vezetve.

Fotó: Nagy Donát

Erre épülne meg a megálmodott út, ami a körforgalmat összeköti a Saághy István utcával. Az épülő magáningatlan nincsen útban.

Fotó: Nagy Donát

Addig is, amíg nem lesz pénz a terület rendezésére - amit az új híd építési költsége vélhetően rendesen megdob -, talán a sokak által használt útvonal kanyarodó főúttá táblázása segítene. Igaz, a megváltozott közlekedési rend - főleg a változtatás elején - rendkívül veszélyes lenne.

Szólj hozzá!

Januárban tovább nőtt a Tisza Párt előnye a Fidesz-KDNP-vel szemben

A teljes népesség körében 3 százalékkal vezet Magyar Péter pártja, 26 százalék a támogatottsága a Fidesz-KDNP 23 százalékos eredményével szemben. 

Plusz felfestés kerül a szombathelyi volt Sylvester János nyomda elé a Kiskar utcában

Így próbálják csökkenteni a balesetveszélyt. További 3 helyen módosul a város közlekedési rendje.

Ipari törlők használata

A mai ipari világban a hatékonyság és az innováció kulcsfontosságú tényezők egy cég sikerében. Az olyan alapvető eszközök, mint az ipari törlők, bár gyakran háttérben maradnak, jelentős szerepet játszanak a munkakörnyezet optimális működésében. 

Vezetés közben fojtogatta feleségét egy szombathelyi férfi

A bántalmazás következtében a nő könnyű sérüléseket szenvedett.

Egy kávé - Egy festmény

Programot ajánlunk a győri Rómer múzeumba!

Ezen szempontok alapján érdemes könyvelőt választani

Sokszor lehet a hírekben olyan cégekről hallani, amelyek az adófizetés elkerülésével, adócsalással igyekeztek enyhíteni a kiadásaikon.

Idén is gazdag programokkal csábít az Ébredj Szombathely!

Mutatjuk, hogy hol, mit, mikor sportolhatsz!

Kondora István: Bejelentünk valamit aztán nem valósul meg

A sárvári polgármester ezzel reagált arra, hogy a 2022-ben bejelentett sótonyi körforgalom máig nem valósult meg.

Miért fontos a motorolaj API besorolása?

A motorolajok és más hasonló kenőanyagok esetében számtalan szabványnak, előírásnak kell megfelelni.

Mikor érdemes új nyári gumit vásárolni?

Szerencsére egyre több autóvezető figyel oda arra, hogy mikor milyen típusú gumiabronccsal indul útnak, ennek ellenére sokan a mai napig nincsenek tisztába azzal, hogy mikor van szükség nyári gumiabroncsra.

Sárkány Pétert nevezték ki a Győr-Szol vezérigazgatójának

5 évre kapta meg a megbízást. A felügyelőbizottságba az előzetesen egyeztetett Tiszta Szívvel a Városért delegált helyett a Civilek Győrért Egyesület delegálhatott tagot.

Fizetésük után a felügyelőbizottsági tagok tiszteletdíját is megemelték Győrben a fideszes képviselők

Összesen 81 millió forint plusz kiadást jelent ez idénre a cégeknek. Ha ezt nem tudják kigazdálkodni, akkor a többletkiadás a város kasszáját terheli.

Nem sikerült második alpolgármestert választani Győrben

14 érvénytelen szavazattal a voksolás eredménytelen lett.

Csütörtökön már a Haladás 1919 Labdarúgó Kft. tulajdonosa lehet Schäfer András

A szombathelyi közgyűlés elő kerül a tulajdonrész vásárlás.

24 óra alatt 5-13 Celsius-fokkal lett melegebb

A meleg, nedves levegő a keleti tájakon eleinte a hideg felszínre érve ónos esőt, a magasabban fekvő helyeken havazást okozott, de fokozatosan mindenütt átváltott esőbe, délutántól pedig főként a déli, délnyugati vármegyékben fordult elő eső, zápor, az éjszakai órákban helyenként intenzív záporeső is volt.