Új hidat is kellene építeni a Saághy István utca tervezett meghosszabbítása miatt Szombathelyen

Nagy Donát 2021-04-15 07:55:06
Most a kisebb utcákon kacsáznak az autók az összekötő út hiánya miatt, és egyelőre ez nem is fog változni.

Bár manapság egyre több szó esik Szombathely külső elkerülő útjáról, ami hol kisebb, hol nagyobb intenzitással készül, a városban közlekedők számára az általam önhatalmúlag belső elkerülőnek hívott útszakasz részleges hiánya is bosszantó lehet. De miről is van szó pontosan?

Példámban az Oladi lakótelepről szeretnénk eljutni, mondjuk a Szombathely Centernél lévő áruházakhoz. A lakótelepről úgy tűnik, az Olad-Kámon összekötő útra (hivatalosan ez a Muskátli utca) nem fog megépülni a kijárat, így egy kis kerülővel, az Olad városrész sarkán lévő körforgalom felé kell mennünk. A Vadász Étteremhez érve ismét egy körforgalomban találjuk magunkat, amiből jobbra az első kijáraton kifordulva, majd a szembejövők számára elsőbbséget adva balra az Öntő utcában haladunk tovább kicsit. Az első kereszteződésnél ismét elsőbbséget kell adni a balra befordulás előtt, így a Maros utcán haladunk pár másodpercig, aminek végén ismét elsőbbségadás után jobbra fordulva a Saághy István utca végén érkezünk az újabb körforgalomba.

A térkép bal oldalán látható "U" alakú kerülőt úsznák meg az autósok, ezzel három elsőbbségadással (és fékezéssel) kevesebb lenne a teendőjük.

Fotó: Google Térkép

Azaz 3-szor is meg kell állnunk, és elsőbbséget kell adnunk más autósoknak, noha ezt a kacskaringót kvázi fő útvonalként használják a legtöbben.

A megoldás terve ugyanakkor létezik, de a kormányzati elvonások (lásd: egészségügyi válságkezelés) időszakában nem sok esély van a megvalósításra a közeljövőben. Az elképzelés szerint a Vadász Étteremnél lévő körforgalom lenne összekötve a Saághy István utcával, utóbbi pedig szélesítést is kapna, hogy elbírja a forgalmat.

A képen látható autók mind az Öntő utcán kénytelenek folytatni az útjukat.

Fotó: Nagy Donát

A beruházáshoz új hidat is kellene építeni, amit akárhogy is nézünk: drága.

Fotó: Nagy Donát

A jelenlegi gyalogos híd elég ramaty állapotban van; egy szélesebb, az autókkal közös híd lehetne a megoldás.

Fotó: Nagy Donát

A legveszélyesebb kereszteződés a Maros utca és az Öntő utca találkozása, itt a STOP-tábla kötelező megállást is előír. Nagyon nehéz a Maros utcáról kifordulók dolga a rossz kilátás miatt.

Fotó: Nagy Donát

A Saághy István utca fő útvonalként folytatódna, egészen a körforgalomig. Az aszfaltréteg kopásnyoma jól szemlélteti, most merre halad a legtöbb autó.

Fotó: Nagy Donát

A Saághy István utcát nem olyan régen újraaszfaltozták, a kopóréteg meglepően jól bírja a strapát. A csatornafedelek azonban több centivel mélyebben vannak, kerülgetni kell őket, emiatt vélhetően újra hozzá kéne nyúlni az utcához.

Fotó: Nagy Donát

Az áruházak felől a Vadász Étterem felé tartó sofőrök közül sokan nem a Saághy István utcát választják, hanem az Öntő utcán hajtanak. Ezzel megúsznak két elsőbbségadást, viszont az út szélén parkoló autókat kerülgetniük kell; ha pedig szembe is érkezik valaki, azt el kell engedniük.

Fotó: Nagy Donát

A legtöbben a Saághy István utcáról a Maros utcába fordulnak be balra, majd innen jobbra az Öntő utcára, és mennek tovább a Vadász Étterem felé. Mindenhol elsőbbséget kell adni, hiába erősebb ezen a nyomvonalon a forgalom.

Fotó: Nagy Donát

A napokban azonban feltűnt, hogy egy magáningatlan épül a majdani útvonalon, ezért néhány kérdéssel a szombathelyi önkormányzathoz fordultam. Ők megnyugtattak, hogy a tervezett nyomvonal nem érinti az ingatlant, hiszen nem teljesen egyenesen haladna a megálmodott útszakasz.

A körforgalmat és a Saághy I. utca jelenleg zsákutcaként végződő szakaszát összekötő leendő nyomvonal a város rendezési terve szerint is közút, ami eleve kizárja, hogy ott bármi épüljön a burkolaton kívül. Optikailag valóban megtévesztő, de azon a szakaszon az út vonalvezetése egy „S" kanyart ír le, ahogyan ráfordul az építendő hídra, majd tovább becsatlakozik a Saághy István utca meglévő szakaszába

- olvasható a hivatal válaszában.

A körforgalomnak épülne egy negyedik kihajtó is, itt jelenleg csak egy földút árválkodik a közeli házhoz vezetve.

Fotó: Nagy Donát

Erre épülne meg a megálmodott út, ami a körforgalmat összeköti a Saághy István utcával. Az épülő magáningatlan nincsen útban.

Fotó: Nagy Donát

Addig is, amíg nem lesz pénz a terület rendezésére - amit az új híd építési költsége vélhetően rendesen megdob -, talán a sokak által használt útvonal kanyarodó főúttá táblázása segítene. Igaz, a megváltozott közlekedési rend - főleg a változtatás elején - rendkívül veszélyes lenne.

Szólj hozzá!

Frontális karambol történt a 82-esen, Győrújbarátnál

A baleset miatt teljesen lezárták az érintett útszakaszt.

DK: A győri megyei közgyűlés járjon el a sugárterápiás gépek javításának érdekében!

Ha arra volt pénz, hogy a megyei önkormányzat 100 millió forintért bérelje a győri Csónakházat, amelynek a fenntartása azóta is milliókat emészt fel, akkor a sugárterápiás gépekre is legyen! - véli a párt.

Újranyit az oladi posta Szombathelyen

Február, március környékén kezdheti meg működését. Nem a Posta fogja üzemeltetni.

Megint nincs fizetés a Haladás VSE-ben

Hova lesz az évi 250 millió forintos minisztériumi támogatás?

Nem ismerte el bűnösségét a kiskorú veszélyeztetésével vádolt szombathelyi sportegyesületi edző

Az egyik sértett az edzőtáborban elszenvedett bántalmazás miatt nyolc napon belül gyógyuló könnyű sérüléseket is elszenvedett, és kórházi ellátásra szorult.

Így változik meg az üzleti környezet a NIS2 irányelv hatálybalépésével

Komoly időszakban vagyunk, ami az üzleti környezetet illeti, mert a NIS2 irányelv hatálybalépésével sok minden megváltozik a nagyvállalati szférában. Ennek nyomán egy nagyon komplex kibervédelmi környezet alakul ki, ami az Európai Unión belül kap teret.

Félpucérra vetkőzve akart egy férfi lopni Győrben

Barkácsgépeket takart el a levetett ruhájával.

CDP, CRM, DMP - mi a különbség?

Jellemzően több webáruház még mindig CRM szoftvert alkalmaz, ritkább esetekben Data Management Platformot (DMP). A cikkben bemutatjuk a CRM szoftverek hiányosságait, és azt is eláruljuk, hogy ezeket hogyan oldja meg a CDP. 

Ezért fontos, hogy megfelelő olaj- és levegőszűrőt válasszunk motorkerékpárunkhoz

A motorkerékpár megbízható működése és élettartama nagyban függ attól, hogy milyen alkatrészeket használunk. Az olaj- és levegőszűrők cseréje fontos a megfelelő működés érdekében, és nem elhanyagolható szempont a megfelelő alkatrész kiválasztása.

Magyar Klipszemle: Pogány Induló videója kapta a fődíjat

Pogány Induló Úgy hiszem című dalához készült kisfilm kapta a fődíjat a 8. Magyar Klipszemle-gálán. A nyertesek között van Azahriah, a Carson Coma és Krúbi is.

Prostitúció Szentgotthárdon

Élettársát kényszerítette testének árulására egy férfi.

Megbüntette a Médiatanács a Győr+ Rádiót

Nem sugároztak elegendő közszolgálati műsort.