A Magyar Közút azt írja, hogy
csütörtök délelőtt az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, Tatabánya térségében az elválasztósávban dolgoztak szakembereink. A munkákat ütközési energiaelnyelő modul fedezetében végezték kollégáink. A munkaterület előtt két helyen is előjeleztük a terelést, két lépcsőben 100, illetve 80 km/órás sebességkorlátozás volt érvényben. Az energiaelnyelővel felszerelt narancssárga teherautón ráadásul külön fénytechnika figyelmeztette az autósokat, ezen kívül két változtatható jelzésképű, az autópálya felett található digitális kijelzőn is előre felhívtuk az autósok figyelmét a munkavégzésre. Sajnálatos módon mindezek ellenére egy autós nekihajtott a munkaterületen dolgozó kollégáinkat védő teherautóba. Az energiaelnyelő viszont ellátta funkcióját, így szerencsére nem történt személyi sérülés.
Az ilyen esetek miatt indítottuk el néhány éve „Biztonságunk az Ön kezében van” című közlekedésbiztonsági kampányunkat, ugyanis 2000 óta 17 kollégánkat vesztettük el munkavégzés közben, munkaterületen, figyelmetlen autósok miatt. Ráadásul gyakorlatilag hetente történik ehhez hasonló eset a gyorsforgalmi útjainkon. Ezért is kérjük, hogy a közlekedők figyeljék a fentebb is említett előjelzéseket, a munkaterületekre vonatkozóan nem véletlenül vannak kint ezek a táblák és információk, és ami fontos, időben kezdjék el a besorolást az elfogyó sávból.
A csütörtöki esetről készült felvétel itt tekinthető meg: VIDEÓ
Ahogyan arról lapunk is beszámolt, a Magyar Közút a nyáron döntött úgy, hogy az eddig tapasztalatokból kiindulva alapján kilenc új ütközéscsillapító forgalomtechnikai utánfutót szerez be. A döntés helyességét az élet bizonyította, ugyanis a bejelentést követően pénteken az M0-s autóút Dunakeszi mérnökségének szakaszán, a Megyeri híd felé vezető oldalon rohant bele egy furgon a védőeszközbe. Szerencsére személyi sérülés nem történt, az anyagi kár viszont jelentős.
Kedden jelentették be, hogy újabb ütközési energiaelnyelő berendezést vesz a Magyar Közút, erre pénteken már összes is törtek egyet
Még június végén történt az a szerencsés kimenetelű baleset, amiben egy Renault rohant bele a Magyar Közút Nonprofit Zrt. egyik energiaelnyelő berendézésébe. A munkálatok miatt ideiglenesen 60 kilométer/órás sebességkorlátozást vezettek be, emellett terelőkúpokkal és változtatható jelzésképű táblán is igyekeztek felhívni az autósok figyelmét az úton folyó karbantartásra.
És hogy mennyire szükség van erre az eszközre?
Ennyire:
Egy héten belül két közutas ütközési energiaelnyelőt törtek össze
Az M1-es autópálya bicskei szakaszán, a Hegyeshalom felé vezető oldalon múlt szerda délelőtt a védőkorlátot javították az 55-ös kilométerszelvény környezetében a belső sáv zárása mellett a Magyar Közút Nonprofit Zrt bicskei mérnökségének szakemberei. Egy jármű ugyanakkor az előjelzések ellenére nekicsapódott a munkaterületen dolgozókat védő eszközbe. Személyi sérülés szerencsére nem történt.