Visszafizeti a Győr-Pér Repülőtér Kft. azt a 108 millió forintnyi tagi kölcsönt, amit a cégben 38,7 százalékos részesedéssel bíró győri önkormányzat adott a cégnek még 2012-ben,
Borkai Zsolt (Fidesz) győri polgármester ugyanis arra tesz javaslatot a győri közgyűlés pénteki ülésén, hogy a visszafizetett összeget egy az egyben adják is vissza a cégnek. A kamatmentes tagi kölcsön visszafizetésének határidejét egyébként a közgyűlés egyhangú döntése alapján 2017-ben hosszabbították meg, 2020. december 31-ig kellett volna visszafizetnie azt a cégnek.
A fejlesztési támogatás célja az, hogy a repülőtér ne csak ún. ad-hoc cargo forgalmat tudjon bonyolítani: ez azt jelenti, hogy most például Pérről átmenő forgalom nem irányulhat harmadik országba, vagy a szállított árú nem lehet veszélyes áru vagy élő állat. Ha azonban a reptér felkerül az IATA (International Air Transport Association) hivatalos teherforgalmat bonyolító repülőtereinek listájára, akkor ilyen korlátozások nem vonatkoznak majd rá, és a reptér nemcsak a légijárművek kiszolgálása, de az áruforgalmi, raktározási, stb. szolgáltatások miatt is szedhet majd díjat.
és azt várják, hogy ezeknek köszönhetően nőni fog az utasforgalom is.
A kifutópálya már elég hosszú lenne a WizzAirnek is
A péri repülőteret leginkább a győri Audi-gyár használja, menetrend szerinti járatokat nem indítanak innen nagy légitársaságok, pedig erre már alkalmas lenne most is a repülőtér. 2014-ben 6,6 millió eurós beruházással 1450-ről 2030 méteresre hosszabbították a harminc méter széles kifutópályát, amelynek két végén száz-száz méternyi biztonsági sávot építettek,
A WizzAir a fent linkelt cikk szerint tárgyalt is arról, hogy innen is indítanának menetrend szerinti gépeket, de ebből végül nem lett semmi.
A péri repülőtéren 2014-ben fordultak meg a legtöbben, akkor 33 817 utasról számoltak be, azóta azonban folyamatosan csökkent az ide érkező vagy innen induló utasok száma: 2018-ban már csak 20 076 utasról számoltak be.