A két Ferrari várhatta az első rajtsorból Bahreinben a Forma 1 idei második futamának kezdetét, mögülük a közvetlen rivális Mercedesek sorakoztak. Ez az első futam fényében önmagában éredekes volt, ugyanis Ausztráliában nagyon szenvedtek a Ferrarik, ráadásul az élről az újonc monacói Charles Leclerc indulhatott.
A futam rengeteg előzéssel és akcióval volt tarkítva, különösen a rajtot követő körökben, az élen azonban egyértelműnek tűnt, hogy a Ferrari dupla sikert könyvelhet majd el. A Mercedesek hozták magabiztos versenyüket, azonban érdemben nem tudták veszélyeztetni a piros versenyautókat.
A futam utolsó harmada azonban drámaian alakult a Ferrari számára. Az utolsó kerékcseréket követően kicsit közelebb került Sebastian Vettelhez Lewis Hamilton, ezt a német megcsúszása tette még szorosabbá. Hamilton végül támadni is tudott, Vettel pedig védekezés közben rosszul gyorsított ki egy kanyarból, megpördült és nagyon visszaesett a mezőnyben, ráadásul a gumijait leradírozta a hibájával, a rázkódás miatt pedig az első szárny is leszakadt.
Lecrec stabilan vezetett, ám 10 körrel a vége előtt egyik pillanatról a másikra elszállt a motorerő. Nagy előnye körről körre súlyosan apadt, végül mindkét Mercedes el tudott mellette menni. Hogy nem csúszott le a dobogóról a fiatal monacói, az annak volt "köszönhető", hogy az utolsó előtti körben két Honda is megadta magát nem túl jó helyen a pálya szélén, így safety carral zárult a futam. Vettelnek sikerült visszaküzdenie magát az 5. helyre, de a Ferrari súlyos pontokat bukott el abszolút nyerő helyzetből.