Újraindítaná a szombathelyi villamosközlekedést az Éljen Szombathely!

Farkas Bazsi 2019-07-10 15:14:00
A baloldal elővenné a korábbi terveket. Ausztriával kooperálna.

Szerda délután sajtótájékoztatón jelentette be Nemény András, az Éljen Szombathely polgármesterjelöltje, hogy programjukban az is szerepel: újraindítanák Szombathelyen a villamosközlekedést.

Nemény azzal kezdte, hogy amíg más városokban a lakosság életének megkönnyítésére használták fel a Modern Városok Program adta anyagi lehetőségeket (Tapolcán például alacsony padlójú buszokat vásároltak, Sopronban pedig utakat újítottak fel), addig nálunk a fideszes városvezetés olyan látványberuházásokat akart belőle megfinanszírozni, mint a Gothard-kastély, amely a mai napig nem készült el, költségvetése pedig a duplájára emelkedett időközben. 

Ungár Péter, az LMP országgyűlési képviselője a napokban azzal a módosító javaslattal állt elő, hogy a központi költségvetés terhére, 1 milliárd 300 millió forintért Szombathelyen vásárolhasson 6 darab sűrített levegővel működés buszokat, de a Fidesz, köztük Hende Csaba és Ágh Péter országgyűlési képviselők ezt leszavazták.

Ez azért is szomorú, mert a város buszparkja közel 30 éves átlagéletkorral bír. Ezek a járművek pedig nem csak nem praktikusak, de környezetszennyezőek is. Szombathely pedig rendre a legszennyezettebb levegőjű városok élmezőnyében van.

Ezért álltak elő azzal az ötlettel, hogy amennyiben a szavazók bizalmat szavaznak neki, úgy ismét elindítják Szombathelyen a villamosközlekedést. 

Legutóbb Ipkovich György polgármestersége alatt merült fel, még 2009-ben, hogy ismét járna a villamos Szombathelyen. Akkor egy osztrák- magyar közös projekt részeként valósult volna meg a beruházás. 

Nemény éppen ezért számít majd Ipkovich szakértelmére a témában.

Ipkovich azzal kezdte, hogy a pesti 1-es villamos 1,7 kilométeres szakaszát 8 milliárd forintból valósították most meg. Arányaiban tehát a Haladás Sportkomplexum árából megépülhetett volna a szombathelyi belváros villamoshálózatának fő útvonala. A volt polgármester hozzátette, hogy 120 évvel ezelőtt Éhen Gyula írta meg a Modern Város című könyvet, amiben a villamos, mint a modern település közösségi közlekedési eszköze komoly szerepet kapott.

Az akkori városvezetés meg is építette a villamospályát. Ha nekik sikerült, akkor nekünk is kell, hogy sikerüljön

- tette hozzá Ipkovich.

A politikus azzal folytatta, hogy elsőként egy gerincvezetéket és az ehhez tartozó sínpárt kell megépíteni, erre egy év elég is lenne. A hálózatot aztán innét kellene tovább bővíteni. 

Az Éljen Szombathely képviselői arra mutattak rá, hogy mivel környezetbarát közlekedésfejlesztésről van szó, komoly uniós forrásokra lehet pályázni a megvalósításhoz. 

Szólj hozzá!

Már már visszaállt a tanítási rend a győri Kazinczy Ferenc Gimnáziumban

Tegnap csőtörés miatt kellett hazaküldeni a gyerekeket.

Dübörgött a szombathelyi Ez az a nap!

Több Rohonci úti lakó is a hangos zenére panaszkodott.

Egy 10 milliárd forintos kötött hitel okoz fejtörést Győrben

Pintér polgármester egy mai találkozón azt beszélte meg Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel, hogy lazítanak a felhasználhatóság szabályain.

Mediterrán fákkal bővül a győri belváros növényzete

3 olajfa lesz a pionír a Dunakapu téren. 

752 kilométer vasúti pályát ad át a MÁV a GYSEV-nek

Július 1-től következik be a váltás.

Közokirat hamisítás miatt kell felelnie egy vasi férfinak

Külföldön elvették a jogsiját, itthon megpróbált trükközni vele.

Rátkovics Roland Zsoltot indítja Sopronban a Jobbik országgyűlési képviselőnek

A jelölt a Jobbik soproni szervezetének alelnöke, jelenleg Sopronkőhidán él családjával.

Az az ember lett Varga Mihály egyik ügyvezetője, akinek a családja tízezer tonna számra rakta le a gumihulladékot illegálisan

Többek között a nagykölkedi, máig a település határában éktelenkedő gumitelep is az ügy részese.