A pályaszakasz villamosítása után kezdődtek a gondok, ugyanis a felsővezetékek miatt a vagonok megpakolására alkalmas hely nagyságrendekkel csökkent
- mondta Oláh Tibor körmendi lakos, akivel azért találkoztunk, mert jó ideje küzdenek a vasútállomás környékén a rakodások zaja ellen.
Természetesen csak ott lehet a tehervagonokat megpakolni, ahol fut sínpár. Ha azonban a rakodási terület közel esik a lakóházakhoz, akkor zajvédő falat kell felhúzni. Ez itt viszont valamiért nem épült meg. De nem csupán a dübörgéssel van baj.
Itt pakolják a fémhulladékot a vagonokba
- mutatja Oláh Tibor a házától 150 méterre lévő helyszínt, amitől egyébként egy iskola is alig pár méterrel arrébb lehet.
A gond az, hogy a rakodógép a kanalával rendszeresen püföli a vagonokban a fémhulladékot, hogy minél több beleférjen; pedig ez elvileg tilos. A munka pedig annyira nagy zajjal jár, hogy az udvaron meg sem lehet maradni.
Oláh azt mondja, rakodás közben a fémhulladék kihullik a közútra is, többször az út túloldaláig repülnek az éles vasdarabok. Ottjártunkkor egyébként mi is számos fémdarabot találtunk a rakodási területen kívül, az árokban. De nem csak ezt tapasztaltuk, a környék tele van olajfolyással, a szennyezett esővíz pedig mindenhová befolyik. Egy esőzés után az itt elhaladó vonat ablakából szintén jól látszik a mini tavacska a munkaterületen.
A vasútvonal másik oldalán egyébként végig vagonokat tárol a vasúttársaság, ami segít elnyelni a zajt. Sőt, keletre és nyugatra is van zajvédő fal, ilyent szeretnének a környéken lakók is, de ez egyelőre még hiányzik.
A rakodást jelenleg két cég, az Alcufer és a Nyugat-MÉH Kft. végzi, a vasúttársaság csak a helyszínt biztosítja. A GYSEV egyelőre annyiban tudott segíteni, hogy néhány vagont a mi oldalunkra is beállított, hogy valamelyest felfogják a püfölés zaját.
Egy 2018-as dokumentumokból kiderül, hogy a GYSEV Zrt. már felszólította a bérlőit a zaj- és környezetvédelmi szabályok fokozott betartására.
A zajvédő fal építésének előkészítését az Alcufer Kft. az idei év elején meg is kezdte, azonban a vírushelyzet közbeszólt. Az eredeti tervek szerint június végén kellett volna elkészülni vele, azonban ottjártunkkor csupán néhány, földbe szúrt jelzést találtunk.
Ebből arra lehet következtetni, hogy bár jókora csúszással, de valóban elkezdődik a zajvédő fal felhúzása. Ennek módosított ütemtervéről levélben kérdeztük meg az Alcufer Kft.-t több feltüntetett címen is, de cikkünk megjelenéséig nem érkezett tőlük válasz.