A magyar sajtó is megírta, hogy a jövő év elejétől a 95-ös benzinben megduplázzák a biokomponens arányát, ez pedig kihatással van az autók motorjára is, mivel nem minden autó alkalmas ennek az üzemanyag-fajtának a használatára.
Hogy miért variálnak az összetétellel, arról a Totalcar készített egy remek összefoglalót.
A HVG pedig talált egy online kalkulátort, amivel valóban érdemes ellenőrizni, hogy a járművünk üzemanyagrendszerét nem károsítja-e az újfajta benzin.
e10tanken.de | Nem szépítik: a Toyota régebbi benzinmotorjába nem megfelelő az E10-es 95-ös benzin.
A legnagyobb probléma az újfajta üzemanyaggal, hogy sok jármű üzemanyagrendszerere egyszerűen nem alkoholtűrő anyagból készült, így az újfajta üzemanyagtól néhány hónap alatt megnyúlnak és elveszítik tömítőképességüket, más esetekben megkeményednek, rideggé válnak és eltörnek - írta a napokban megjelent cikkében a HVG.
Futottunk egy kört a népszerűbb benzinkútmárkák között, hogy hol mi a helyzet az üzemanyagok bioetanol tartalmával:
- a MOL-nál a 95-ös benzin E10-es, a drágább EVO PLUS azonban csak E5-ös,
- a Shell-nél hasonló a helyzet, a sima FuelSave 95 és az eggyel drágább V-power 95-ös benzin is E10-es, a legdrágább V-Power 100 viszont csak E5,
- az OMV weboldala nem nyújt egyértelmű tájékoztatást erről (vagy csak én nem találtam meg), de a Totalcar újságírója szerint itt is ugyanaz a felállás, az olcsóbb benzin E10-es, a drágább E5-ös.
Érdemes tehát egyrészt a kalkulátorban utánanézni, tankolható-e az autónk az újfajta benzinnel, másrészt figyelni, mi van kiragasztva a kútoszlopokra, hiszen itt kötelező feltüntetni az etanoltartalmat.