Senki sem szeret egy baleset részese lenni, a mindennapi közlekedést azonban általában szerencsésen túléljük. Vannak azonban olyan szituációk, amikor legszívesebben megnéznék, mi jár a másik autós fejében.
Az elmúlt időszakban tudatosan megfigyeltem, melyek azok az apróságok, amik a volán mögött rettentően bosszantóak, noha egyébként nagy veszélyhelyzetet nem okoznak a közlekedésben.
Zebra mellől integető gyalogos
Egyre többször előfordul, hogy a zebrához érve és előtte egyértelműen megállva a gyalogos nem kezdi meg az átkelést, hanem int a volán mögött ülőnek, haladjon csak tovább. Pedig minden gyalogátkelőhelyen a gyalogosnak van elsőbbsége, ráadásul ilyen esetben az autós ezt egyértelműen meg is adja. Valamiért mégsem érzi magát biztonságban a gyalogos, és inkább megvárná, míg mindkét menetirányból elfogynak a kocsik. A hessegetés olykor masszív oda-vissza integetésbe torkol, míg valaki fel nem adja, és tovább nem halad.
Előbb fékez, majd indexszel
Szépen halad a kocsisor, de előttünk valaki "befékez". Ilyenkor ösztönösen keressük, mi miatt tehette ezt, majd 2 másodperc múlva a felkapcsolt indexnek hála kiderül: az előttünk haladó sofőr lefordulni készül. Azt, hogy a fékezést megelőzően miért nem az irányjelzőt kapcsolja be először, hogy felkészülhessünk a lassításra, nem tudni.
Üres a körforgalom, mégis állóra fékez
Sokszor tapasztalni, hogy a körforgalmat egyszerűen képtelenek használni az emberek. Pedig nagyon jó találmány, mert nem kell feleslegesen egy pirosnál ácsorogni, hanem ha a forgalom engedi, lassítással ugyan, de folyamatosan lehet haladni. A bejáratoknál azonban sokan minden esetben állóra fékeznek, "biztos ami biztos" alapon. Pedig itt nem STOP-tábla, hanem "sima" elsőbbségadás kötelező tábla (/macisajt tábla) van. Ha másból nem, ebből azért sejteni lehet, hogy ha nincs kinek megadni az elsőbbséget, nem kell állóra fékezni.
Kifordul, majd nem megy
Előfordul olyan, hogy teljesen rendes távolságra előttünk kifordul elénk egy autós - és ezzel semmi gond nincs. Utána viszont nem gyorsít fel, hiába szabad az út. Valahogy azt érezni, ilyenkor a közlekedő társunk befejezettnek érzi a manővert, így viszont nekünk a kelleténél jobban bele kell taposnunk a fékbe.
Nem néz a tükörbe
Én is ültem már olyan sofőr mellett, aki csak akkor néz a visszapillantó-tükörbe, ha tolatnia kell, esetleg egy sávváltáskor. Így viszont általában nincsen tudatában azzal, mi is történik körülötte, ez pedig egyértelműen látszik az autó mozgásán is. Pedig a tükör nem csak akkor kell, ha hátrafelé megyünk, nagyon is érdemes rendszeresen belepillantani, hogy már előre lássunk miden közlekedési szituációt, ami körülöttünk történik.