9 milliárd 579 millió 490 ezer 978 forint volt a nyári, a koronavírussal és a gazdaság újraindításával kapcsolatos nemzeti konzultáció kampánya, ehhez jött még a levelek gyártása és postázási költségei - írja Facebook-oldalán Kassai Dániel. A pestszentlőrinc független (kiugrott LMP-s) önkormányzati képviselő ugyanis a Miniszterelnöki Kabinetirodában járt, hogy közérdekű adatigénylése nyomán betekinthessen az iratokba, így kiderüljön, mennyi magyar adófizetői pénzt emésztett fel a nyár végén lezárt újabb nemzeti konzultáció.
Log into Facebook
null
A Telex híre szerint Kassai különös körülményekről számolt be, mint írta:
az épületbe a bejutásnál a biztonsági őrök figyelmeztettek, hogy semmilyen kép és hangfelvétel itt nem készíthető majd egy szobába vezettek, amiben két úr és két vaskos mappa fogadott. A mappákban voltak azok a szerződések, számlák, amikből részletesen kiderülhetne, hogy amikor a magyar kormány „konzultálni” szeretne az emberekkel az tulajdonképpen mennyibe is kerül és mely cégeket bíztak meg ezzel.
Csakhogy, mielőtt kinyitottam volna a mappákat őrzőim figyelmeztettek, hogy csak azokba a dokumentumokba tekinthetek bele, amelyeket nem takar el egy A4-es fehér lap. Mondanom sem kell, hogy a legtöbb adat ilyen formában ki volt takarva, kivéve a 2020. júniusi tételeket. Amikor rákérdeztem arra, hogy miért nem ismerhetem meg a júliusi és augusztusi részletes kiadásokat, akkor azt válaszolták, hogy az adatigénylésem időpontjában (szept. 28.) még nem állt rendelkezésre a többi információ. Ezt ugyan ott helyben megcáfoltam, hiszen találtam három a dokumentumot, amiben a júliusi és augusztusi kifizetésekről már jóval korábban rendelkezett egy államtitkár, de ez nem hatotta meg őket.
Kassai mindennek ellenére megtudta a konzultáció költségeinek főbb összegeit, ezek alapján
a konzultációs kampány és az ezt körülölelő kormányzati hirdetések (nyomtatott sajtó, online, rádió, TV, óriásplakát, citylight, hengeroszlop) végösszege 9 milliárd 579 millió 490 ezer 978 forint. Plusz a konzultációs levelek gyártása, postázása 1,7 milliárd forintért és a Magyar Közlöny Kft. közel 200 milliója nyomdai szolgáltatásra.
Azaz úgy tűnik, a több, mint 11 ezer millió forintos propagandakampány az eddigi legdrágább, amit az elmúlt években láthattunk.
Ez pedig különösen szomorú akkor, amikor egy egészségügyi és gazdasági válság közepén vagyunk.