Szeptember elsejétől teljesen üzembe helyezik a Magyar Posta elektronikus kézbesítési rendszerét. A társaság a rendszer kifejlesztésére 2,4 milliárd forint uniós támogatás mellett 1,9 milliárd saját forrást használt fel.
Jenei János, a cég IT-megoldásokért felelős igazgatója a Világgazdaságnak elmondta: az elektronikus kézbesítési rendszeren keresztül a küldeményazonosítók megadásával az ügyfelek
A papír alapú tértivevények év végi kivezetését kormányrendelet írja elő, januártól csak elektronikusan hozhatók létre a kézbesítést igazoló visszajelzések a hivatalos iratokat feladók számára.
Az állami hátterű cég a következő két-három évben nagyszabású digitális átalakuláson esik át. A kihívás óriási, hiszen a 30 ezer dolgozót foglalkoztató cégnél 650 alkalmazás fut párhuzamosan, 2800 szolgáltatási ponton, postákon, logisztikai bázisokon, üzemekben, irodákban - mutatott rá Jenei. A kézbesítés elektronikussá tételével az ügyfél számára átláthatóvá, ezáltal biztonságosabbá válik a folyamat, a posta számára pedig hatékonyabb lesz a kézbesítés, gyorsul a feldolgozás - hangsúlyozta az igazgató.
A levelek után a következő 2-3 évben az automatizált csomagfeldolgozás és csomagkézbesítés kifejlesztése lesz a fő irány a Magyar Postánál.