A tömegközlekedés területén úgy tűnik, nem csak az elöregedett és környezetszennyező buszok jelentik az egyetlen problémát. Bizonyos járatok menetrendje, megállóhelye sem feltétlen utas barát. Ha mindehhez még a buszsofőr lélektelen hozzáállása is társul, akkor van igazán baj. T. Józsefné, kámoni lakos írta le a vele megtörtént megrázó esetet.
„A 30Y busszal járok, itt élek Kámonban, már 45 éve. A 30Y busz közlekedése még csak-csak megfelelne az utasoknak, de ez is logikátlan, mert az amúgy is szűk úttesten várja ki a váltást a Farkas Károly utcában a festékboltnál. A hétvégi 35-ös, az mindent visz. Karneválkor volt "szerencsém" utazni vele. Az maga volt a csoda! Hatalmas forgalom, viszonylag "fiatal" sofőr, néhány 16 éves tini, akik egész úton szóval tartották és közben gondolom "életviteli" tanácsokat is kaptak, mert elég "szoros volt a kapcsolatuk". Hála Isten, elértük a Minerva lakópark megállót! Dörgött villámlott, le kellett szállni, mert a sofőr közölte, hogy majd jön a következő busz és elvisz a Pipacs utcai megállóhoz. Hát nem vártam meg! A rendszer eddig úgy működött, hogy ott várt a busz 7-8 percet, az utasok pedig a buszon maradhattak. Na, most ez sincs! Ha esik, ha fúj tessék leszállni! Majd jön a másik busz és tovább visz az út széléről, mert nincs egy fedett hely, ahová be lehetni állni. Na, ebben mi a logika?”
A fenti gondolatokat olvasva azonnal két dolog juthat eszünkbe. Miért a busz igazodik a sofőr munkaidejéhez és garázsmenetben utas nélkül megy végig a városon? Valaki már kiszámolta, hogy mennyi plusz költséget jelent ez évente Szombathely tömegközlekedésében, a környezetszennyezésről nem is beszélve? Miért nem lehet a régi rend szerint történetesen a Vasútállomáson sofőrt cserélni és ugyanaz az autóbusz utasokkal együtt mehet tovább? Csupa kérdőjel, a megoldás biztosan megfelelő szervezéssel megtalálható.
A gondolatot tovább folytatva, micsoda embertelen és felelőtlen dolog az utasokat villámlás és zivatar idején kiállítani a szabad ég alá!
Ezen az eseten is tetten érhető, hogy Szombathelyen az infrastruktúra fejlesztése nem követi az elvárásokat. Sorra születnek a lakóparkok és bölcsőde, óvoda egyikük közelében sem épül, ugyancsak így vagyunk legtöbb esetben a fedett buszvárókkal is. Ugyanis hiába keresné valaki a Minerva-lakóparkban a felsoroltakat, nem fogja megtalálni, mert nincs.