Összesen 19 órát és 16 percet töltött a levegőben a Qantas légitársaság egyik repülője. Ezzel rekordot döntött a társaság, aminek az a célja, hogy a jövőben rendszeresen reptesse az utasokat a 19 órás úton.
A legelső repüléshez egy Boeing 787-es repülőt vetettek be, amit csak 49 emberrel töltöttek meg, hogy minimalizálják az üzemanyagfogyasztás. Ha nehezebb lett volna a gép, akkor valószínűleg az út közben többször is meg kellett volna állniuk, hogy tankoljanak.
Az őt közben folyamatosan figyelték a pilótákat, a legénységet és az utasokat is, hogy kiderítsék, milyen élettani hatásai lehetnek szinte egy teljes napot a felhők fölött tölteni. A repülőn négy pilóta tartózkodott, akik folyamatos váltásban irányították a repülőt. Nekik még diódákat is tapasztottak a fejükre, hogy megfigyeljék az agyhullámaik változását.

Fotó: Metro
A legénység közben néhány óránként tornagyakorlatokat végzett az utasokkal, hiszen a 19 órás folyamatos ülés eléggé megterheli a szervezetet. Arra is figyeltek, hogy a landolás utána ne csapja el a jetlag az utasokat. New Yorkból éjszaka indult el a járat, ám a fedélzeten tovább égve hagyták a lámpákat, hogy a sydney-i időt szimulálják. Sőt, az utasoknak először ebédet szolgáltak fel, nem is vacsorát, hogy ezzel is megpróbálják becsapni a fedélzeten ülők biológiai óráját.

Fotó: Metro
A landolás után a járat kapitánya azt mondta, teljesen zökkenőmentes volt az útjuk, és örül annak, hogy mennyi adatot sikerült rögzíteniük az utasokról. Ezek feldolgozása után döntik majd el, hogy a jövőben rendszeresen indítsanak-e ilyen maratoni járatokat. Addig azonban még két másik tesztrepülést tervez a Qantas, novemberben Londonból indulnak majd Sydney-be, decemberben pedig megismétlik a New York-Sydney útvonalon tett kísérleti repülésüket.
(Metro)
Szólj hozzá!
A bíróság három gyanúsított előzetesét rendelte el - a hatóságok szerint a bizonyítást veszélyeztetné, ha szabadon maradnának.
Ősszel vette át a hivatalt, és a magyar-német műanyagipari szektorral kapcsolatos meglátásait is megosztotta Körmend korábbi polgármestere.
Oltásnak, chipnek lennie kell, és be kell jelenteni minden, a kutyát érintő változást.
A TISZA Párt elnöke szerint rendszerszintű kudarc áll a bántalmazási botrányok mögött, és nem csak a javítóintézetekben van jelen a probléma.
Dobrev Klárának mondta el a vele történt rémségeket.
2026-tól évről-évre nő a keret, egyszerűbbé válhat a kisvállalkozások adózása.
Manapság a sikeres vállalkozások számára a hatékonyság és az ügyfélkapcsolatok minősége kulcsfontosságú. A modern technológiai megoldások révén a cégek könnyebben kezelhetik napi feladataikat, és több időt fordíthatnak a stratégiai tervezésre.
A „belterületi” szó törlésével jelentős változás lépett életbe az Otthon Start szabályaiban.
Bácsán, Kertvárosban és Győrszentivánon már működnek az új kutak, amelyek a város talajvíz helyzetét figyelik.
Még szenteste napján délelőtt is vásárolhat, aki csak az utolsó pillanatban ér rá.
A GYHG szakmai központja idén is tárt kapukkal várta a jövő környezetmérnökeit.
A Kőszeg - Szombathely gyorsforgalmi története már 2017-től íródik.
Bűncselekmények, elmaradt ellenőrzések és egy későn felismert rendszerhiba árnyékában keresi a felelősöket a kormány.
December 13-án módosul a parkolási rend a felszíni zónákban.
Az önkormányzat megrendelte a tervezést.
Egynapos vágányzár miatt módosul a közlekedés a GYSEV vonalán.
