Fotó: Pixabay

Sikeresen földet ért a repülő, ami megálló nélkül tette meg a New York-Sydney útvonalat

ugytudjuk.hu
2019. október 21. hétfő, 16:36
Rekordidőn keresztül voltak a levegőben, az utasoknak 19 órát kellett kibírniuk a fedélzeten.

Összesen 19 órát és 16 percet töltött a levegőben a Qantas légitársaság egyik repülője. Ezzel rekordot döntött a társaság, aminek az a célja, hogy a jövőben rendszeresen reptesse az utasokat a 19 órás úton.

 

A legelső repüléshez egy Boeing 787-es repülőt vetettek be, amit csak 49 emberrel töltöttek meg, hogy minimalizálják az üzemanyagfogyasztás. Ha nehezebb lett volna a gép, akkor valószínűleg az út közben többször is meg kellett volna állniuk, hogy tankoljanak.

 

Az őt közben folyamatosan figyelték a pilótákat, a legénységet és az utasokat is, hogy kiderítsék, milyen élettani hatásai lehetnek szinte egy teljes napot a felhők fölött tölteni. A repülőn négy pilóta tartózkodott, akik folyamatos váltásban irányították a repülőt. Nekik még diódákat is tapasztottak a fejükre, hogy megfigyeljék az agyhullámaik változását. 

 

Fotó: Metro

 

A legénység közben néhány óránként tornagyakorlatokat végzett az utasokkal, hiszen a 19 órás folyamatos ülés eléggé megterheli a szervezetet. Arra is figyeltek, hogy a landolás utána ne csapja el a jetlag az utasokat. New Yorkból éjszaka indult el a járat, ám a fedélzeten tovább égve hagyták a lámpákat, hogy a sydney-i időt szimulálják. Sőt, az utasoknak először ebédet szolgáltak fel, nem is vacsorát, hogy ezzel is megpróbálják becsapni a fedélzeten ülők biológiai óráját.

 

Fotó: Metro

 

A landolás után a járat kapitánya azt mondta, teljesen zökkenőmentes volt az útjuk, és örül annak, hogy mennyi adatot sikerült rögzíteniük az utasokról. Ezek feldolgozása után döntik majd el, hogy a jövőben rendszeresen indítsanak-e ilyen maratoni járatokat. Addig azonban még két másik tesztrepülést tervez a Qantas, novemberben Londonból indulnak majd Sydney-be, decemberben pedig megismétlik a New York-Sydney útvonalon tett kísérleti repülésüket.

 

(Metro)

 

comments powered by Disqus
Van még itt cikk a témában:
Twitter megosztás Google+ megosztás