Összesen 19 órát és 16 percet töltött a levegőben a Qantas légitársaság egyik repülője. Ezzel rekordot döntött a társaság, aminek az a célja, hogy a jövőben rendszeresen reptesse az utasokat a 19 órás úton.
A legelső repüléshez egy Boeing 787-es repülőt vetettek be, amit csak 49 emberrel töltöttek meg, hogy minimalizálják az üzemanyagfogyasztás. Ha nehezebb lett volna a gép, akkor valószínűleg az út közben többször is meg kellett volna állniuk, hogy tankoljanak.
Az őt közben folyamatosan figyelték a pilótákat, a legénységet és az utasokat is, hogy kiderítsék, milyen élettani hatásai lehetnek szinte egy teljes napot a felhők fölött tölteni. A repülőn négy pilóta tartózkodott, akik folyamatos váltásban irányították a repülőt. Nekik még diódákat is tapasztottak a fejükre, hogy megfigyeljék az agyhullámaik változását.
Fotó: Metro
A legénység közben néhány óránként tornagyakorlatokat végzett az utasokkal, hiszen a 19 órás folyamatos ülés eléggé megterheli a szervezetet. Arra is figyeltek, hogy a landolás utána ne csapja el a jetlag az utasokat. New Yorkból éjszaka indult el a járat, ám a fedélzeten tovább égve hagyták a lámpákat, hogy a sydney-i időt szimulálják. Sőt, az utasoknak először ebédet szolgáltak fel, nem is vacsorát, hogy ezzel is megpróbálják becsapni a fedélzeten ülők biológiai óráját.
Fotó: Metro
A landolás után a járat kapitánya azt mondta, teljesen zökkenőmentes volt az útjuk, és örül annak, hogy mennyi adatot sikerült rögzíteniük az utasokról. Ezek feldolgozása után döntik majd el, hogy a jövőben rendszeresen indítsanak-e ilyen maratoni járatokat. Addig azonban még két másik tesztrepülést tervez a Qantas, novemberben Londonból indulnak majd Sydney-be, decemberben pedig megismétlik a New York-Sydney útvonalon tett kísérleti repülésüket.
(Metro)
Szólj hozzá!
Ez évben is bővül Közép-Európa legnagyobb szabadtéri kortárs kiállítása.
Pintér polgármester visszaadja a harmadik Audi A6-ost is.
Az egyesület akkor kaphatja meg az önkormányzat 40 millió forintos támogatását, ha a vizsgálat mindent rendben talál.
A készülékekből akár nehézfémek is a talajba kerülhettek volna.
Ugyan az utóbbi években az online marketing pörgött fel a leginkább, egyre több vállalkozás található meg a digitális térben, de ez közel sem jelenti azt, hogy fizikai, “offline” promóciók már kevésbé lennének hatékonyak, sőt! Néhány okos megoldással még költséghatékonyabban érhetjük el a potenciális vásárlókat.
A Vasi Bádogos Kft. vette át az építkezést.
Nagy István nem tudott határozott válasszal felelni a kérdésre a zárt ajtók mögött tartott szakmai értekezleten.
A Nádasdy-vár kapott macskakövek közé szorított új fákat. Szegények.
Vezetőedző nélkül kell helytállnia a Rába-partiaknak a Szolnok ellen.
Folyamatosan hallhatjuk a híreket arról, hogy a gyerekek manapság túl kevés mesét hallanak, helyette mindig a képernyőt nézik. A hírek középpontjában ennek a jelenségnek a káros hatásai állnak. De mit tehet a szülő, ha szeretne ezen a helyzeten javítani?
A pletykákkal ellentétben Antal Imre nem lesz jelölt.
22 éves kora ellenére eddig már négyszer volt büntetve.
Nagy István agrárminiszter szerint a szigetközi magas talajvíz miatt hoztak Bábolnára több ezer leölt szarvasmarhát.
Sürgős ügyintézés vagy vásárlás kapcsán gyakran merül fel az igény, hogy gyorsan és egyszerűen hozzáférjünk a szükséges dokumentumokhoz.
A volt Sylvester János nyomda átépítése miatt kellett plusz kanyarodó sávot kialakítani.
Az elképzelés szerint lakásokat alakítanak ki az épületben. A változás a Móló Éttermet is érintheti.
9,3%-kal haladta meg az egy évvel korábbit.
A hírek tele vannak a napelem rendszer bővítésével kapcsolatos tudnivalókkal.