Nem egyszer írtunk már arról a szombathelyi kerékpárút pakkról, aminek keretében EU-s finanszírozással 1 milliárd 15 millió forintból 11 új kerékpárutat építenek meg. Ezzel egyébként 10 kilométerrel növelik meg a bringautakat.
Ebben a projektben készül el végre a Bartók Béla út már megélvő kerékpársávjának a párja, amit a Jókai parkon keresztül építenek meg. Ahogy arról pár napja írtunk, a leendő út nyomvonala már ki is van jelölve. A tervezők pedig arra is gondoltak, hogy ne kelljen fát kivágni a bringások miatt, (ami ugye paradoxon is lenne) így a növényeket kikerülve, kissé gurbegurbán épül meg az út.
A Jókai parkban épülő kerékpárút azért is lesz eltérő a többi úttól, mert ide nem aszfaltot terveztek, hanem térköves lesz a burkolat.
Csak, hogy a korábbi tapasztalatok szerint, pont a Jókai parktól a Savaria Plazaig vezető gyalogos és kerékpárúton a biciklisek inkább tekernek az aszfaltos járdán, mint a térköves bicikliúton. A térköves burkolat ugyanis kirázza a lelket belőlük.
A tervezők azonban megoldva ezt a problémát, rázkódásmentes térkövet terveztek ide.
Ezt jó lesz szem előtt tartania mind a kivitelezőknek, mind pedig majd a műszaki ellenőrnek is. Ha már a tervezésnél figyeltek a rázkódás mentességre, akkor a megvalósításnál se maradjon el a figyelmesség.
Cikkünk az Ökopolisz Alapítvány támogatásával készült.