Történelmének legnagyobb negyedéves profitját tudhatja magáénak a Twitter, írja a Guardian. A közösségi oldalak egyik legnagyobb óriása elég nagy zuhanás után állt talpra, aminek a befektetők is örülnek.
A pénzügyi év harmadik negyedében ugyanis a Twitter 20 százalékos kiesést könyvelt el. Az oldal működtetői akkor azt mondták, gondok vannak az oldal reklámjai körül, ezért nem tudtak növekedést elkönyvelni. Úgy tűnik, ezeket a problémákat sikeresen megoldották, aminek a befektetők is örültek.
A negyedik negyedre ugyanis a Twitter bevétele elérte az 1 milliárd dolláros álomhatárt, amivel még a cég legpozitívabb előrejelzéseit is átugrották. A Twitter úgy gondolta, hogy a legjobb esetben is, 996 millió dollár körül alakul majd a bevételük. A jó hírt a New York-i tőzsdén is örömmel fogadták, a közösségi óriás részvényei egy nap alatt 8 százalékot ugrottak.
A bevétel növekedése arra is rámutat, hogy egyre többen regisztrálnak a Twitterre, a tavalyi évhez képest 21 százalékkal növekedett a platform felhasználóinak a száma. A negyedik negyedre 152 millió olyan felhasználója volt az oldalnak, akik aktívan jelen vannak a felületen, tehát látják is a reklámokat. Az elemzők 147 millióra saccolták ezeknek a felhasználóknak a számát, tehát még ezt is sikerült megugrania a cégnek.
A Twitter legnagyobb piaca továbbra is az Egyesül Államok, 509 millió dollárt ebből az egy országból sikerült bevételként elkönyvelniük. Habár az oldal fejesei azt mondják, a nemzetközi reklámozás is szép ütemben növekedik, tavaly elég nagy botrány alakult ki akörül, hogy úgy hoztak létre célzott hirdetéseket, hogy azt nem fogadták el a felhasználók. Később kiderült, hogy egy programozási hiba miatt történhetett ez meg, ennek a kiküszöbölése dobhatta meg a negyedéves bevételeket.
A Twitter egyébként már nem futtat politikai hirdetéseket, tavaly jelentették be, hogy globális szinten leállnak az ilyesfajta reklámokkal. A döntés forróvízként érte a másik közösségi óriást, a Facebookot, amitől egyre többen követelik azt, hogy tegyen hasonlóan, főleg azután, hogy kiderült, mekkora szerepet játszott a 2016-os amerikai elnökválasztásban Mark Zuckerberg oldala.