Négy sávon haladhat a forgalom az M1 és Rajka-országhatár között

Farkas Bazsi 2019-12-18 16:46:00
130-cal lehet repeszteni.

Jövő tavasz helyett már idén birtokba vehetik a közlekedők az M15 M1-Rajka-országhatár közötti, négysávosra bővített szakaszát. Az átadó ünnepségen beszédet mondott Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, parlamenti államtitkára, Széles Sándor Győr-Moson-Sopron megye kormánymegbízottja, Kiss Vince Rajka polgármestere és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese

A beruházás lényege az M15 autóút M1 elválási csomópont és az országhatár közötti 14,5 km hosszúságú szakaszának 2×2 sávos autópályává fejlesztése volt. Ehhez fel kellett újítani a meglévő bal pályát, és meg kellett építeni a hiányzó jobb oldalt. Az út 26,6 méter koronaszélességgel, burkolt leálló sávokkal és fizikai elválasztással készült.

A tervezési sebesség 130 km/h.

A projekt során a jobb pályán 7 új felüljáró létesült, a teljes szakaszon 19 műtárgy felújítása valósult meg. Átépültek a hegyeshalmi és rajkai különszintű csomópontok, a határellenőrző épületeket elbontották.

A munkák koronaélen belül elkészültek, a vállalkozó jövő márciusig még dolgozik a befejező feladatokon, ezek azonban már nem tesznek szükségessé jelentős korlátozásokat.

A fejlesztésnek köszönhetően az M15 négysávos autópályaként kapcsolódik a szlovák D2 autópályához. A projekt haszna nemcsak az, hogy a 130 km/h óra tervezési sebesség miatt rövidül a menetidő, hanem biztonságosabbá is válik a közlekedés a rajkai határátkelőtől az M1 autópályáig.

Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, parlamenti államtitkára hangsúlyozta: 2019 rekordév volt a hazai közútfejlesztésben, hiszen soha ennyi forrást nem fordíthattunk még erre a célra. Elmondta, Magyarország kormánya kiemelt feladatának tekinti a közúti és vasúti hálózat fejlesztését, hiszen ez hazánk gazdaságának további erősödéséhez és a magyar családok kényelmének és biztonságának növeléséhez is hozzájárul. A miniszterhelyettes arról is beszélt, hogy jelenleg is 15 helyszínen zajlik olyan gyorsforgalmi útépítés az országban, amely legkésőbb 2022-ben elkészül. „A cél az, hogy bekapcsoljuk a gyorsforgalmi úthálózatba a ma még csak kétsávos főutakon elérhető megyei jogú városokat és a kiemelt gazdasági területeket, elvezessük az autópályákat és az autóutakat az országhatárig, illetve hogy lehetővé tegyük, hogy az ország bármely pontjáról 30 percen belül elérhetővé váljon egy négysávos útszakasz” – számolt be Schanda Tamás a kormányzat terveiről.

Széles Sándor Győr-Moson-Sopron megye kormánymegbízottja azt mondta: A mai napot évtizedek óta várta a térség. Az álmaink megvalósulásához már csak ez a 14,5 km-es szakasz hiányzott. A fejlesztéssel megvalósult a Budapest-Pozsony-Prága összeköttetés, és további területek nyílnak meg a vállalkozások és a gazdaság előtt.

Kiss Vince Rajka polgármestere elmondta: A határmenti kapcsolatok fejlesztésében egy jelentős nap ez a mai. Nagyon hálás vagyok azért, hogy a nyomvonal kialakításakor a tervezők meghallgatták és figyelembe vették az önkormányzatok kéréseit, így mindannyiunk számára a legideálisabb módon valósulhatott meg ez a fejlesztés.

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató helyettese a befejező munkálatokkal kapcsolatban elmondta: Márciusra elkészül a rajkai határátkelőhelyen elbontott épületek rekultivációja is. Hátra van még ezen felül, az M1 autópályán új portálok telepítése, az üzemi hírközlő rendszer berendezéseinek beüzemelése - tudósított a NIF.hu.

Szólj hozzá!

Egy gólos győzelemmel döntős az Audi ETO KC a Final Four-ban

29:28-ra győzték le a győri lányok a dán riválist.

1 milliárd 400 millió forint mínuszt termelt tavaly a Győr-Szol

Ezentúl a közgyűlés nyilvánossága előtt tárgyalják meg az önkormányzati cégek beszámolóit.

Nem támogatták a fideszesek, hogy teljes mértékben zöld területté nyilvánítsák a marcalvárosi Kiserdőt

Hiába szavaztak úgy a helyiek, hogy nem szeretnék, ha egy része be lenne építve.

Pintér Bence betartotta ígéretét: nyilvánosak az Audi szerződések!

Kiderült, hogy nem is lehetett volna titkos, és, hogy mára mennyire elavult.

Már megint szórakozott valaki a 112-vel

Egy szombathelyi férfi azt állította, hogy a testvére belökte a szobába, és nem engedi ki onnan.

Miért fontos a kerítésnél a professzionális kivitelezés?

Egy jól megtervezett és kivitelezett kerítés nem csupán határvonalat jelent egy telek szélén. A kerítés a biztonság, az esztétikum és a funkcionalitás hármas egységét képviseli – legyen szó családi házról, ipari területről vagy mezőgazdasági birtokról.

Többek között a vasszécsenyi polgármester sem szavazta meg azt, hogy Szombathely pénzt kapjon a Versenyképes Járások Programból

Kétharmados támogatottság kell ahhoz, hogy egy település pénzt kapjon. Szombathely esetében ugyan a többség megvan, de a kétharmad nincs meg. Nemény polgármester bizakodik.

Amit a fogpótlásról tudni érdemes

Tény, hogy a genetikánk is meghatározza azt, hogy mennyire ellenállóak a fogaink, ugyanakkor mi magunk is sokat tehetünk annak érdekében, hogy megőrizzük a fogsorunk esztétikáját, egészségét.

Közös levelet írt Pintér Bence, Kósa Roland és Fekete Dávid Győrben

A jövő évi választások tisztasága és a szabad politizálás a cél. 

Hogyan formálják át a videojátékok a szabadidőnket?

Napjainkban, amikor egyre több időt töltünk otthon, sokan a videojátékok világában keresnek kikapcsolódást és szórakozást.

Idén már 4 naposra duzzad a szombathelyi Bloomsday

Sörcsapolás, Nádasdy Ádám, fényfestés, koncertek.

Bár 3 millió 493 ezer forintot autózott el tavaly Simon Róbert Balázs, a Parlamentben mindössze egyszer szólalt fel

Akkor sem Győr, hanem a költségvetés kényszerítette szólásra a képviselőt.

Látszani kell, ha dolgozol – miért éri meg LED-munkalámpára váltani?

A mezőgazdasági munkák jellemzően nem kérdeznek időt.

Megvált a Győr+ Herkely Ákostól

Többek között a Kósa Roland alpolgármesterrel készített interjú miatt kellett távoznia a műsorvezetőnek.