Négy sávon haladhat a forgalom az M1 és Rajka-országhatár között

Farkas Bazsi 2019-12-18 16:46:00
130-cal lehet repeszteni.

Jövő tavasz helyett már idén birtokba vehetik a közlekedők az M15 M1-Rajka-országhatár közötti, négysávosra bővített szakaszát. Az átadó ünnepségen beszédet mondott Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, parlamenti államtitkára, Széles Sándor Győr-Moson-Sopron megye kormánymegbízottja, Kiss Vince Rajka polgármestere és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese

A beruházás lényege az M15 autóút M1 elválási csomópont és az országhatár közötti 14,5 km hosszúságú szakaszának 2×2 sávos autópályává fejlesztése volt. Ehhez fel kellett újítani a meglévő bal pályát, és meg kellett építeni a hiányzó jobb oldalt. Az út 26,6 méter koronaszélességgel, burkolt leálló sávokkal és fizikai elválasztással készült.

A tervezési sebesség 130 km/h.

A projekt során a jobb pályán 7 új felüljáró létesült, a teljes szakaszon 19 műtárgy felújítása valósult meg. Átépültek a hegyeshalmi és rajkai különszintű csomópontok, a határellenőrző épületeket elbontották.

A munkák koronaélen belül elkészültek, a vállalkozó jövő márciusig még dolgozik a befejező feladatokon, ezek azonban már nem tesznek szükségessé jelentős korlátozásokat.

A fejlesztésnek köszönhetően az M15 négysávos autópályaként kapcsolódik a szlovák D2 autópályához. A projekt haszna nemcsak az, hogy a 130 km/h óra tervezési sebesség miatt rövidül a menetidő, hanem biztonságosabbá is válik a közlekedés a rajkai határátkelőtől az M1 autópályáig.

Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, parlamenti államtitkára hangsúlyozta: 2019 rekordév volt a hazai közútfejlesztésben, hiszen soha ennyi forrást nem fordíthattunk még erre a célra. Elmondta, Magyarország kormánya kiemelt feladatának tekinti a közúti és vasúti hálózat fejlesztését, hiszen ez hazánk gazdaságának további erősödéséhez és a magyar családok kényelmének és biztonságának növeléséhez is hozzájárul. A miniszterhelyettes arról is beszélt, hogy jelenleg is 15 helyszínen zajlik olyan gyorsforgalmi útépítés az országban, amely legkésőbb 2022-ben elkészül. „A cél az, hogy bekapcsoljuk a gyorsforgalmi úthálózatba a ma még csak kétsávos főutakon elérhető megyei jogú városokat és a kiemelt gazdasági területeket, elvezessük az autópályákat és az autóutakat az országhatárig, illetve hogy lehetővé tegyük, hogy az ország bármely pontjáról 30 percen belül elérhetővé váljon egy négysávos útszakasz” – számolt be Schanda Tamás a kormányzat terveiről.

Széles Sándor Győr-Moson-Sopron megye kormánymegbízottja azt mondta: A mai napot évtizedek óta várta a térség. Az álmaink megvalósulásához már csak ez a 14,5 km-es szakasz hiányzott. A fejlesztéssel megvalósult a Budapest-Pozsony-Prága összeköttetés, és további területek nyílnak meg a vállalkozások és a gazdaság előtt.

Kiss Vince Rajka polgármestere elmondta: A határmenti kapcsolatok fejlesztésében egy jelentős nap ez a mai. Nagyon hálás vagyok azért, hogy a nyomvonal kialakításakor a tervezők meghallgatták és figyelembe vették az önkormányzatok kéréseit, így mindannyiunk számára a legideálisabb módon valósulhatott meg ez a fejlesztés.

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató helyettese a befejező munkálatokkal kapcsolatban elmondta: Márciusra elkészül a rajkai határátkelőhelyen elbontott épületek rekultivációja is. Hátra van még ezen felül, az M1 autópályán új portálok telepítése, az üzemi hírközlő rendszer berendezéseinek beüzemelése - tudósított a NIF.hu.

Szólj hozzá!

A szövetség megerősítette, nem épül kézilabdacsarnok Szombathely

Állami pénzből egészen biztosan 2026-ban sem fog. 

„A szeretet nem fáj” – Borsi Róbert a nők elleni erőszakról posztolt

Vannak alkalmak amikor a képviselő minden szavával egyet lehet érteni. 

Újabb öreg harcost küld nyugdíjba Orbán - Vigh László helyett Szilasi Gábort indítja a Fidesz Zalaegerszegen

Vigh 3 cikluson keresztül volt a Zala 01-es választókerület parlamenti képviselője.

Jogtalanul végzett ügyvédi tevékenységet egy nő Győrben

Ruhaneműk értékesítésével csalást is elkövetett.

Légimentő-bázist hoznak létre Nyugat-Magyarországon

A Parlament Népjóléti Bizottsága egyhangúlag szavazta meg.

Az MNB megszüntette a Magyar Péter ellen indított eljárásokat

Újabb fideszes hazugság dőlt meg: a Tisza elnöke sem bennfentes kereskedelmet, sem piacbefolyásolást nem követett el. 

Matthias Zollner az Egis Körmend régi/új vezetőedzője

Kocsis Tamás és Érsek Marcell segítik Zollner munkáját.

Kamionja ajtajával mattolta a kerékpárost a külföldi sofőr Győrben

A figyelmetlen mozdulat során a sértett nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedett. 

Mosonmagyaróváron Kapolka Judit és Porpáczy Krisztina folytathatja a Tisza előválasztás következő fordulójában

Molnár Ferenc ugyan nem jutott tovább, de a szerepvállalásáért jár a köszönet. 

Hallerné Nagy Anikó és Szabó Éva léphet tovább a Tisza előválasztás második, soproni körébe

Varga Szabolcs Gábor részvételét is köszöni a közösség, munkájára továbbra is számítanak. 

Németh Martin és Strompová Viktória jutott tovább a Tisza Vas02-es választókerületi előválasztásán

A második fordulóban már mindenki szavazhat, aki ebben a kerületben lakik.