Négy sávon haladhat a forgalom az M1 és Rajka-országhatár között

Farkas Bazsi 2019-12-18 16:46:00
130-cal lehet repeszteni.

Jövő tavasz helyett már idén birtokba vehetik a közlekedők az M15 M1-Rajka-országhatár közötti, négysávosra bővített szakaszát. Az átadó ünnepségen beszédet mondott Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, parlamenti államtitkára, Széles Sándor Győr-Moson-Sopron megye kormánymegbízottja, Kiss Vince Rajka polgármestere és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese

A beruházás lényege az M15 autóút M1 elválási csomópont és az országhatár közötti 14,5 km hosszúságú szakaszának 2×2 sávos autópályává fejlesztése volt. Ehhez fel kellett újítani a meglévő bal pályát, és meg kellett építeni a hiányzó jobb oldalt. Az út 26,6 méter koronaszélességgel, burkolt leálló sávokkal és fizikai elválasztással készült.

A tervezési sebesség 130 km/h.

A projekt során a jobb pályán 7 új felüljáró létesült, a teljes szakaszon 19 műtárgy felújítása valósult meg. Átépültek a hegyeshalmi és rajkai különszintű csomópontok, a határellenőrző épületeket elbontották.

A munkák koronaélen belül elkészültek, a vállalkozó jövő márciusig még dolgozik a befejező feladatokon, ezek azonban már nem tesznek szükségessé jelentős korlátozásokat.

A fejlesztésnek köszönhetően az M15 négysávos autópályaként kapcsolódik a szlovák D2 autópályához. A projekt haszna nemcsak az, hogy a 130 km/h óra tervezési sebesség miatt rövidül a menetidő, hanem biztonságosabbá is válik a közlekedés a rajkai határátkelőtől az M1 autópályáig.

Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, parlamenti államtitkára hangsúlyozta: 2019 rekordév volt a hazai közútfejlesztésben, hiszen soha ennyi forrást nem fordíthattunk még erre a célra. Elmondta, Magyarország kormánya kiemelt feladatának tekinti a közúti és vasúti hálózat fejlesztését, hiszen ez hazánk gazdaságának további erősödéséhez és a magyar családok kényelmének és biztonságának növeléséhez is hozzájárul. A miniszterhelyettes arról is beszélt, hogy jelenleg is 15 helyszínen zajlik olyan gyorsforgalmi útépítés az országban, amely legkésőbb 2022-ben elkészül. „A cél az, hogy bekapcsoljuk a gyorsforgalmi úthálózatba a ma még csak kétsávos főutakon elérhető megyei jogú városokat és a kiemelt gazdasági területeket, elvezessük az autópályákat és az autóutakat az országhatárig, illetve hogy lehetővé tegyük, hogy az ország bármely pontjáról 30 percen belül elérhetővé váljon egy négysávos útszakasz” – számolt be Schanda Tamás a kormányzat terveiről.

Széles Sándor Győr-Moson-Sopron megye kormánymegbízottja azt mondta: A mai napot évtizedek óta várta a térség. Az álmaink megvalósulásához már csak ez a 14,5 km-es szakasz hiányzott. A fejlesztéssel megvalósult a Budapest-Pozsony-Prága összeköttetés, és további területek nyílnak meg a vállalkozások és a gazdaság előtt.

Kiss Vince Rajka polgármestere elmondta: A határmenti kapcsolatok fejlesztésében egy jelentős nap ez a mai. Nagyon hálás vagyok azért, hogy a nyomvonal kialakításakor a tervezők meghallgatták és figyelembe vették az önkormányzatok kéréseit, így mindannyiunk számára a legideálisabb módon valósulhatott meg ez a fejlesztés.

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató helyettese a befejező munkálatokkal kapcsolatban elmondta: Márciusra elkészül a rajkai határátkelőhelyen elbontott épületek rekultivációja is. Hátra van még ezen felül, az M1 autópályán új portálok telepítése, az üzemi hírközlő rendszer berendezéseinek beüzemelése - tudósított a NIF.hu.

Szólj hozzá!

Új igazgató a SZOVA élén!

Molnár Miklós a Távhő vezetését veszi át.

8000 ukrán hadifogolyról beszélnek az oroszok

Az orosz hírügynökség is leközölte a számot, azonban független forrásból nem tudta megerősíteni senki.

Csütörtökön kezdődik az aranycsata a Haladás VSE futsalcsapatának

Három nyert meccs kell és címet védhetnek a szombathelyiek.

861 milliárd forintnyi fejlesztést halaszt el a kormány

A tanárok és a rendvédelmi dolgozók fizetésemelésére pár hónap múlva tudnak visszatérni, áfacsökkentésben pedig nem gondolkodnak.

Megpróbálta körülírni a miniszter, mi az az „extraprofit”

Például: a covid miatt sokan otthon voltak és interneteztek, a telekommunikációs cégeknek ezért van „extraprofitja”.

Bűnösnek találták férje megölésében a Hogyan öljük meg a férjünket? című esszé szerzőjét

Nancy Crampton Brophy 2011-ben megjelent tanulmányának végkövetkeztetése egyébként az, hogy "a legfontosabb, amit egy gyilkosságról tudni kell, hogy mindenki képes rá, aki nagyon akarja".

Vágányzár lép életbe hétfőtől a Szombathely-Kőszeg vonalon

Egyes vonatok helyett vonatpótló autóbuszok közlekednek majd.

LMP: A kormány nem tudja megindokolni a szélenergia betiltását

A zöld párt szerint a szélenergia a leginkább környezetbarát energiatermelési technológia.

Úgy néz ki lesz Wagner András sétány Szombathelyen, csak nem ott, ahol eredetileg tervezték

A Csónakázó-tó sétánya kapja meg a volt polgármester nevét.

Elbocsátási hullám sújtja a KESMA és a Mediaworks több megyei lapját is

A Vas Népét is kiadó cégek a Délmagyar szerkesztőségének felét már elküldték.

392 forintot kértek reggelre egy euróért

Közel a történelmi mélypont.

Több mint tízezren érkeztek szerdán Ukrajnából

Sokan Románián keresztül érkeztek.

Jelentős méretű aszteroida közelíti meg a Földet pénteken

Az égitestet a potenciálisan veszélyes objektumok közé sorolják, azonban becsapódásától a szakemberek szerint nem kell tartani. 

Példátlan természeti csapás érte Kaposvárt

Több milliárd forintos lehet a kár a tegnapi vihar miatt.

Zivatarveszély Győr-Moson-Sopron és Vas megyében

A két megye több járására másodfokú riasztást adott ki az Országos Meteorológiai Szolgálat.