A játékosok már évek óta vártak arra, hogy rátehessék a kezüket a CD Prjoket Red játékára, a Cyberpunk 2077-re. A játék megjelenését közben többször is eltolták, a Cyberpunk végül a múlt héten került a piacra. A megjelenést megelőző hype-ot figyelve már várható volt, hogy sokan koppannak majd, amikor végre belemerülhetnek a futurisztikus világba, ami, úgy tűnik, be is jött.
A Cyberpunk 2077 megjelenése után egyre több negatív értékelés jelent meg a játék áruházi oldalain. A legrosszabbul azok jártak, akik PlayStation 4-re, vagy Xbox One-ra vették meg a játékot, mivel a fejlesztők a következő generációs gépekre optimalizálták a sztorit. Emiatt a régebbi gépeken egy keményen lefaragott képi világot láthattak a játékosok, ami miatt rengetegen érezhették átverve magukat. A PC-s, vagy az újgenerációs konzolokra készült változatok ennek ellenére egészen jó visszajelzéseket generált.
A helyzet viszont mára már odáig fajult, hogy a Sony bejelentette, leveszik a PlayStation áruházánól a játékot. A techóriás azzal magyarázta a döntését, hogy az áruházban csak olyan játékok jelenhetnek meg, amelyek elnyerik a játékosok tetszését, a Cyberpunk 2077-el viszont láthatóan ez nem jött össze. Azok a játékosok, akik már megvették a PlayStation Store-on keresztül a játékot, a következő napokban visszakérhetik majd a program árát.
A Guardian megjegyzi, hogy iszonyúan ritka az olyan eset, hogy egy játékot egy az egyben eltávolítsanak a PlayStation áruházából. Olyan pedig még nem is történt, hogy egy olyan nagykaliberű programot, mint a Cyberpunk 2077 töröltek volna az online katalógusból.
Pedig a megjelenés előtt nagyon úgy tűnt, hogy a Cyberpunk a CD Projekt Red következő nagy sikere lesz. A varsói fejlesztők a Cyberpunk előtt már letették az asztalra a Witcher harmadik felvonását, ami olyan jól sikerült, hogy a stúdiót egyszerre a legnagyobb játékfejlesztők közé katapultálta a program. A Cyberpunkot később Keeanu Reevesszel promózták, nagyon úgy tűnt, hogy sikerrel zárják majd az évet a varsóiak. A játék közben 8 millió előrendelést is bezsebelt, a megjelenést követő első napokban pedig több rekordot is megdöntött.
A CD Projekt Red a negatív visszhangot látva hétfőn már bocsánatot is kért a játékosoktól, és azt ígérték, januárra és februárra összedobnak egy-egy javítást, amelyekkel kiküszöbölik majd azokat a bugokat, amelyek a legjobban zavarják a rajongókat. Itt még nem ért véget a varsóiak rémálma, a negatív visszajelzések mellett ugyanis kiderült, hogy a játék néhol olyan képi világgal dolgozik, ami több játékosnak is rosszullétet okozott. Egy felhasználó pedig még epilepsziás rohamot is kapott a játéktól, ezért a program most egy figyelmeztetéssel kezdődik.
A CD Projekt Red lengyel elemzők szerint 330 millió dolláros büdzséből dobta össze a játékot, és amíg ugyan az eladásokból már vissza is jött az összeg, a játékosok felhördülése miatt a cég részvényei akkorát zuhantak, hogy az alapítók milliárdos veszteséggel zárják majd a hetet.