Az M1-es autópályán Budapest és Tatabánya között, két hosszabb szakaszon hónapok óta újítják a burkolatot, ezért mindkét irányban sávelhúzásos forgalomterelés nehezíti, illetve veszélyezteti a közlekedést. Súlyos frontális ütközések is történtek az említett útszakaszon.
Ezzel kapcsolatban Ungár Péter, LMP-s országgyűlési képviselő írásbeli kérdést intézett dr. Palkovics László, innovációért és technológiáért felelős miniszternek. November 6-i levelében Ungár azt írja:
Palkovics László helyett államtitkára Schanda Tamás válaszolt.
Mint írja 2018 és 2020 között összesen 30 milliárd forintból javítják az M1 és M7 autópályák egyes szakaszainak műszaki állapotát. Az M1-es autópálya főváros és Tatabánya között mindkét irányban 71 kilométernyi szakasz újul meg 2020 végéig.
Az államtitkár azt is írja, hogy a munka a vonatkozó jogszabályoknak és műszaki előírásoknak megfelelően kiépített ideiglenes forgalomkorlátozás mellett zajlik, az ütemterv szerint haladnak az építéssel. A kivitelezés átfutási ideje munka - és forgalomszervezési okokból tovább nem csökkenthető.