A Schaeffler fejlesztési együttműködésbe kezd a Robert Bosch Automotive Steering GmbH-val az intelligens hátsókerék-kormányzás (iRWS) területén – derült ki a cég honlapjáról. A partnerség célja a piaci érdekeltség növelése a hátsó kerék kormányrendszerekhez integrált megoldások kínálatával. A partnerség keretében a Schaeffler mechatronikus iRWS-t, a Bosch Automotive Steering pedig szoftvereket és elektronikát biztosít kormányvezérlő egységek formájában.
„Egyesítjük a két vállalat erősségét, így olyan integrált rendszereket hozhatunk létre, amelyek kiváló hozzáadott értéket jelentenek ügyfeleink számára” – mondta Matthias Zink, a Schaeffler Autóipari OEM vezérigazgatója. „Az intelligens hátsókerék-kormányzási technológia kulcsfontosságú mérföldkő a Schaeffler számára, hogy a futóműrendszerek kiemelt technológiai partnerévé váljon” – tette hozzá.
A Schaeffler még 2015-ben sikeresen elindította mechatronikus intelligens aktív görgős vezérlőrendszerét (intelligent Active Roll Control system - iARC). „Az ebből levont tanulságokat közvetlenül a mechatronikus hátsókerék-kormányzás fejlesztésébe ültettük” – mondta Dr. Keiwan Kashi, a Schaeffler mechatronikai rendszerek üzletágának vezetője. „A mechatronikai szaktudásunk, illetve a mechanikai és mechatronikai komponensek terén megszerzett alapvető kompetenciáink ötvözésével rendkívül hatékony terméket hoztunk létre, amely az ügyféligényekhez igazítható” – mondta.
A szoftverfejlesztés és a kormányvezérlés területén szerzett évtizedes tapasztalatával a Bosch már számos ügyféllel együttműködve sikeresen alkalmazta a technológiát. A kormánykerék nyomatékérzékelő jelei alapján a kormányvezérlő egység integrált elektronikus vezérlője kiszámítja az optimális kormányasszisztenciát, amelyet azután az integrált elektromos motor biztosít. A számítás a kormányra kifejtett nyomaték mellett számos egyéb paramétert is figyelembe vesz.