Február 27. annak a közbeszerzési kiírásnak a határideje, amiben a Kőszegi Intermodális Csomópont engedélyezési és kiviteli tervezésére lehet pályázni.
A kőszegi önkormányzat még 2019-ben készítette el a közös busz és vasúti pályaudvar tanulmánytervét, a győztes pályázónak ez alapul véve kell majd elkészíteni a végleges terveket. A fő cél az, hogy a kőszegi belvárosban régóta működő Liszt Ferenc utcai buszpályaudvart a város szélére költöztessék.
A projekt része buszmegállók, peronok kialakítása, a 87-es főút érintett csomópontjainak szükséges átalakítása, P+R parkoló és B+R (kerékpártárolók) kiépítése. A közös (vasúti és autóbusz) peron és az első két buszmegálló már a GYSEV Zrt. fejlesztésének részeként megvalósul, így a tervezők feladata a kiírás szerint a további buszmegállók (helyközi és távolsági menetrend szerinti, valamit turistabuszok) megtervezése legalább fedett peron-várókkal.
Helyet kap itt a fentieken túl a helyi közlekedés ellátásra szolgáló két darab midi-busz, melyeket Kőszeg Város Önkormányzata szerez be. A gyalogos és kerékpáros közlekedés biztonságáról és kényelméről egy - szintén Önkormányzati megvalósítású - gyalog- és kerékpáros Gyöngyös-híd gondoskodik. Megújításra kerül az állomás előtti tér és park, valamit az állomás épülete is - olvasható a város honlapján.
A kivitelezést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felügyeli, a pénzt a magyar állam biztosítja.
Szombathelyen lassan 10 éve húzódik az Intermodális csomópont megépítése. Bár a hatástanulmány már régen elkészült, a tervezésre csak tavaly írták ki a közbeszerzést, aminek idén januárban hirdették ki a győztesét. Ezek szerint a Kecskemétre bejegyzett Viköti Kft. és a budapesti Trenecon Kft. konzorciuma végzi el ezt a munkát.