Nemrég fejezték be a sárvári Rákóczi Ferenc utcán található jelzőlámpás csomópont felújítását. Az építkezés hónapokon keresztül húzódott, ekkor nem működtek a lámpák, egy zebrát teljesen felmartak, de hetekig tartott az az állapot is, amikor a csomópontnál csak egy sávot lehetett használni. Jókora dugókat okozott az építkezés, amit főleg azok szívtak, akik a Fekete-híd utcából akartak balra kikanyarodni. A forgalmasabb időpontokban ez majdnem lehetetlennek bizonyult.
A sárváriak azonban az építkezés befejezte után sincsenek kibékülve a helyzettel. A megújult csomópontnál most már mindkét irányból lehetséges a balra kanyarodás, a jobbra kanyarodó sáv pedig megszűnt, ezt most "összevonták" azzal a sávval, ami egyenesen megy tovább. Elméletben jónak tűnik a megoldás, a gyakorlat viszont azt mutatja, hogy a kereszteződésnél egyre nagyobb dugók állnak. Például egy ilyen:
A képet nem csúcsidőben lőttük, de már így is látszik, hogy a közeli Szatmár utcáig áll a sor, tehát onnan se ki, se be. A balra kanyarodóknak mindkét sávval meg kell küzdeniük, a reggeli, vagy délutáni csúcsidőben ez megint lehetetlen küldetésnek ígérkezik, hiszen ilyenkor szinte a Rába-hídig áll a sor.
De nem csak a Szatmár utcában lakók morognak az új forgalmi rend miatt. A helyiek Facebook-oldalai most azoktól a hajmeresztő szituációktól hangosak, amiket a kereszteződésben átéltek. hangosak. A gyalogosoknak szinte rövidtávú sprintet kell lenyomniuk, ha addig akarnak átérni a zebrán, amíg még zöld a lámpa. Az autósoknak se kedvez a csomópont, a Fekete-híd utca felől csak 4-5 autó tud kifordulni, mielőtt pirosra vált a lámpa.
A bicikliseket pedig azok az autósok veszélyeztetik, akik még nem ismerték ki az új rendet. A megszokásból vezetők ugyanis azt hihetik, hogy a biciklisek a jobb sávból mindenképp lekanyarodnának, úgy, mint régen. Az új rend bevezetése óta viszont a jobb sávból kell egyenesen tovább menni, tehát könnyen fellökhet egy kerékpárost az, aki nem figyel.