A napokban jött ki a Gilette új reklámja, ami a szociális normák változásáról szól. A márka régi szlogenje, a The best a man can get kétértelműségére hegyezték ki az új reklámot. A szlogen szó szerint azt jelent, hogy a legjobb dolog, amit egy férfi kaphat, de olyan értelmezése is lehet, hogy a legjobb dolog amivé egy férfi válhat.
A reklámban ezután olyan élethelyzeteket mutatnak be, amiben valakik a hímsovinizmus áldozataivá vállnak, miközben a háttérben olyanokat mondanak, hogy a fiúk már csak ilyenek. A reklám végül úgy végződik, hogy felszólítják a férfiakat arra, hogy gondolkodjanak el azon, hogy milyen felnőtté vállnak azok a fiúk, akik ilyen dolgokat látnak.
Gillette's 'We believe: the best men can be' commercial
The shaving brand Gillette has launched a new campaign in response to the Me Too movement. The video urges men to hold each other to a higher standard and to...
Na, sokaknál ez az üzenet teljesen kiverte a biztosítékot, a Twitteren többen azt írják, hogy egyenesen a férfiasság ellen uszít a reklám. Egy Twitter-felhasználó azt írja, hogy ő Gilette-pengével herélte ki magát, így már biztos nem lesz hímsoviniszta. Mások pedig már a márka bojkottálásáért kiáltanak, mert szerintük a fiúk, és a férfiak már csak ilyenek, nem kell a jelenlegi helyzeten változtatni.
A közösségi oldalak másik fele ezekre az üzenetekre azt reagálta, hogy van valami ironikus abban, ahogyan sokan reagálnak erre a reklámra. Szerintük a néhány másodperces rövidfilm csak azt mutatja be, hogy milyen a mai társadalom, és nem akarja lerombolni a férfiasságot. Sőt, a férfiakat erős, felelős embereknek állítja be, de ez valahogy elment a fejük mellett.