Tegnap este a Savaria Moziban mutatták be a szinte teljesen szombathelyi műhelymunkaként elkészült Pásztor című filmet. Ez Illés László forgatókönyvíró, rendező második nagy filmje, ami teljesen közösségi finanszírozásból, állami pénz bevonása nélkül készült el.
A történet egy második világháborús sztorit mesél el, zsidókkal, birodalmi katonákkal és egy pásztorral. A film címe egyébként teljesen áthallásos, hiszen a címben szereplő pásztor egyszerre illik a juhokat terelő juhászra és a zsidókat dirigáló náci századosra is.
A vetítés után rengeteg műhely titkot osztottak meg a készítők. Többek között az is kiderült, hogy a film akasztásos jeleneténél Jordán Tamást kis híján tényleg majdnem felakasztották. Az ilyenkor használt biztonsági heveder ugyanis nem tartotta rendesen a színházigazgatót, akit így a kötél valóban fojtani kezdett. A jelenetben szereplő Endrődy Krisztián ugrott Jordán megsegítésére, aki ekkor már közel volt az ájuláshoz. Aznapra le is állították a további forgatásokat.
A 90 perces filmet 9 nap alatt vették fel. Csak viszonyítás képpen, egy amerikai szuperprodukciót a játékidő perceivel megegyező napig szoktak forgatni.
Security Check Required
null
És, hogy milyen a film?
Elképesztő naturalista ábrázolásával a székbe szögez. Tempója a mai filmek gyorsaságához képest lassú, de az első pár perc eltelte után a néző teljesen felveszi vele a ritmus. Kell is ez a tempó a sok kis apró külön történetszál kibontásához. A filmes eszközök pedig remekül egészülnek ki a Grósz Arhur Valentin által komponált zenével. Ez a film letaglóz. Rendkívüli hatást ér el a történet összessége.
Illés már dolgozik a következő filmjén, január, február környékén tervezi indítani a forgatását a következő produkciónak, ami egy thriller lesz, középpontban egy sorozatgyilkossal.