Kétéves az Ugytudjuk.hu, hogy megajándékozhassunk, olvasd el figyelmesen a cikket!
Tényleg dimenzióváltás jöhet a gyorshajtók fülön csípésében - írja az Infostart.
Sándor Zsolt közlekedésmérnök szerint már megvan a jogszabályi háttér egy része arra, hogy átlagsebességet mérjenek, ne csak "egy ponton" szüreteljenek a hatóságok.
Magyarországon is megérett a helyzet arra, hogy a pontszerű sebességmérést felváltsa az átlagsebesség mérése
- mondta az InfoRádiónak Sándor Zsolt közlekedésmérnök, aki hozzátette, hogy bizonyos jogszabályok ezt már lehetővé is tennék.
A pontszerű sebességmérés terjedt el itthon, ez az a hagyományos megoldás, amikor egy keresztmetszetben az ellenőrzést végrehajtó hatóság valamilyen berendezéssel kiáll, és az éppen aktuálisan arra haladó járművek sebességét megméri. Ezzel kapcsolatban számos negatív kritika hangzott már el
- ismertette a kezdeteket Sándor Zsolt.
Szerinte a társadalom jelentős része azt gondolja, hogy ez nem megfelelő módon szankcionálja a gyorshajtókat, ugyanis ez csak egy adott pillanatbeli magatartást mér, ezzel szemben ott van az átlagsebesség-mérési eljárás, amely két pont között a belépési és kilépési időpont különbsége alapján számítja, hogy valaki az adott távolságot mekkora sebességgel tette meg, és ez alapján tudja a hatóság a megfelelő szankciót kiszabni.
Ennek az új típusú megoldásnak a társadalmi elfogadottsága sokkal nagyobb, hiszen ez nem egy pillanatnyi esetleges kihágást büntet, hanem egy tartósan, 5-10-20-30 percen keresztül elkövetett, szabálytalan cselekvést
- világított rá a közlekedésmérnök.
Azaza ha egy zárt útszakaszon alkalmazzák ezt a sebességmérési eljárást, akkor hiába lassít az ellenőrzőpontok környékén egy járművezető, ha a szakasz egészén lévő átlagtempója ki fog derülni a mérés során.
Valami oda nem illőt olvastál a cikkben? Ez csakis EZÉRT lehetett.
Forrás: Infostart