A szombathelyi Váci Mihály Általános Iskolában már negyedik éve tanulhatnak integráltan átlagos társaikkal autizmus spektrumzavarral élő gyermekek.
Ahhoz, hogy később a felnőttek világában is teljes és sikeres életük legyen, fontos az iskolai integráció és a folyamatos fejlesztés. Király Brigitta gyógypedagógustól tudjuk, a Váci iskolában speciális módszerekkel egyéni és kiscsoportos keretek közt dolgoznak azon, hogy teljesen integrálódni tudjanak társaik közé.
A tevékenységváltások és a másokhoz való alkalmazkodás nehezükre esik, de ezeket sikeresen lehet fejleszteni. Speciális módszerek léteznek a különböző zavarok leküzdésére.
A gyerkek az órákon együtt tanulnak az osztálytársaikkal, van viszont külön rehabilitációs órájuk, ahol a speciális fejlesztések zajlanak.
Ezekhez a fejlesztő foglalkozásokhoz elengedhetetlenek a megfelelő képző játékok is. Még áprilisban, az autizmus világnapján egy rendezvényen találkoztak Horváth Somával, az iskola körzetének önkormányzati képviselőjével, ekkor merült fel, hogy szükség lenne támogtásra a fejlesztő foglalkozásokhoz. A képviselő képviselői keretéből 100 ezer forintot ajánlott fel, ezt most mind fontos, fejlesztő játékokra költötték.
Olyan játékokat vásároltak, amelyekkel a gyerekek képességeit, a kommunikációs és memóriakészségeiket egyaránt fejleszteni tudják, de alkalmas a csoportmunka és a szociális, szabályokhoz való alkalmazkodás elsajátítására is.
A pedagógus elmondta, két érintett volt diákjuk már középiskolába jár, ahol tanulmányi eredményeiket tekintve megállják a helyüket.