A BBC készített riportot olyan technikusokkal, akik gyakran ötven méteres magasságban dolgoznak. Francois Botha például arról mesélt, hogy egy hasonló munka közben olyan közel húzott el mellettük egy vadászrepülő, hogy szemközt nézett a pilótával. Rendesen rájuk hozta a frászt a nem mindennapi találka, de Francois szerint biztonságos távolságban volt tőlük a repülő, a pilóta csak azzal akart felvágni, hogy milyen alacsonyan tud repülni.
Fotó: BBC
Francois már húsz éve dolgozik az iparban, Dél-Afrikában volt idegenvezető. A 42 éves férfi szerint az első mászás előtt mindenki retteg, még azok is, ő még húsz év után is fél attól, hogy egyszer leesik. Francois azt mondja, nyugtatja a tudat, hogy rendszeresen ellenőrzik a felszerelésüket, és hogy minden mászást a legapróbb részletekig megterveznek.
Fotó: BBC
Hasonló élményekről számolt be a BBC-nek Paul Smith is, aki a technikusi meló előtt katona volt, egy mesterlövész alakulat parancsnoka volt, harcolt Irakban és Boszniában is. Paul a leszerelése után új karrierre vágyott, habár a veszély még most sem kerüli el, hiszen mostanában több emeletnyi magasban himbálózik egy kötélen.
Ennek ellenére a 35 éves szakember szerint nem annyira veszélyes a munkájuk, mint azt sokan gondolnák. Paul azt mondja, hogy az előző munkája során szerzett tapasztalatait az új munkahelyén is hasznosítani tudja, a katonaként eltöltött évek megtanították arra, hogy hogyan kell a lehető legprecízebben dolgozni. Szerinte csak a külső szemlélők szerint hajmeresztő, amit csinálnak, ők viszont pontosan tudják, hogy mennyi óvintézkedés előzi meg a munkát. Ő úgy gondolja, hogy sosem fog a mélybe zuhanni, habár azt elismeri, hogy vannak néha balesetek.
Fotó: BBC
Ezt megerősíti a kötéllel biztosíva dolgozók nemzetközi egyesülete, az IRATA is, ők arról számolnak be, hogy a hozzájuk tartózó 475 cégen belül tavaly három halálos baleset történt. 61 országban vannak jelen, 1989 óta 11 halálesetről tudnak. Persze vannak másfajta balesetek is, néha megsérülnek a kötelek, máskor a szakemberek ejtenek le valamit. 2017-ben például az egyikük leejtett egy sisakot, ami 38 emeletnyi zuhanás után csapódott földbe.
Fotó: BBC
Francois szerint azonban nem az emberi mulasztás, hanem az erős szél és az extrém hőmérséklet az, ami veszélyt jelent rájuk. Francois dolgozott az Északi-tengeren is, olajfúrókat segített építeni. Azt mondja, hogy ez volt a karrierjének a legnehezebb pontja, többször napokig nem tudták elhagyni a fúrótornyokat a hatalmas viharok miatt.
A 42 éves férfi szerint sosem szabad alábecsülni a gravitációt, mert az mindig figyel. "Ha sokat kekeckedsz vele, akkor egyszer majd visszaharap" - mondta.
Szólj hozzá!
Október 6-án a bátorság és a hűség előtt tisztelgünk.
A Révai -és a Kodály Zoltán úti parkolókat kell nélkülözni egy rövid ideig.
Több, mint 16 ezer felvétele volt a visszaeső bűnösnek, köztük olyanok is, amin erőszakot követnek el.
Az újabb bringabarát lépéssel egy kicsit zöldebb lehet a város.
Lesz ünnepi műsor, megemlékezés, koszorúzás, és forgalomkorlátozás.
Ezért ne rollerezz ittasan!
Régi motorosok, új arcok egyaránt vannak a fedélzeten.
Egy telefon miatt pattant ki a vita.
A TISZA Párt elnöke szerint az államtitkár magára hagyta a szombathelyieket.
Tavaly június óta dolgozik rajta Sárvár, hogy a tulajdonába kerüljön az épület.
A 3 milliárd 700 millió forintos beruházáshoz 560 millió forintot csap hozzá az állam.
8 milliárd 300 millió forintot költöttek el rá.
Az már korábban eldőlt, hogy a magyar bajnoki ezüstérmes a spanyol Zaragozával és a dán Bakken Bearsszel is összecsap.
Nagy István ezzel kapcsolatban hangsúlyozta a vidék versenyképességének fontosságát.
Személyivel és lakcímkártyával veheti át mindenki a saját településén.
Hogy ez megér-e 1 millió dollárt, arról megkérdeztük a Chat GPT-t.
Nagyszentjános külterületén a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
Földcserével együtt, árvácskák kerülnek ki a közterületekre.
A Paragvári utcában történt nemrég az eset.