A BBC készített riportot olyan technikusokkal, akik gyakran ötven méteres magasságban dolgoznak. Francois Botha például arról mesélt, hogy egy hasonló munka közben olyan közel húzott el mellettük egy vadászrepülő, hogy szemközt nézett a pilótával. Rendesen rájuk hozta a frászt a nem mindennapi találka, de Francois szerint biztonságos távolságban volt tőlük a repülő, a pilóta csak azzal akart felvágni, hogy milyen alacsonyan tud repülni.

Fotó: BBC
Francois már húsz éve dolgozik az iparban, Dél-Afrikában volt idegenvezető. A 42 éves férfi szerint az első mászás előtt mindenki retteg, még azok is, ő még húsz év után is fél attól, hogy egyszer leesik. Francois azt mondja, nyugtatja a tudat, hogy rendszeresen ellenőrzik a felszerelésüket, és hogy minden mászást a legapróbb részletekig megterveznek.

Fotó: BBC
Hasonló élményekről számolt be a BBC-nek Paul Smith is, aki a technikusi meló előtt katona volt, egy mesterlövész alakulat parancsnoka volt, harcolt Irakban és Boszniában is. Paul a leszerelése után új karrierre vágyott, habár a veszély még most sem kerüli el, hiszen mostanában több emeletnyi magasban himbálózik egy kötélen.
Ennek ellenére a 35 éves szakember szerint nem annyira veszélyes a munkájuk, mint azt sokan gondolnák. Paul azt mondja, hogy az előző munkája során szerzett tapasztalatait az új munkahelyén is hasznosítani tudja, a katonaként eltöltött évek megtanították arra, hogy hogyan kell a lehető legprecízebben dolgozni. Szerinte csak a külső szemlélők szerint hajmeresztő, amit csinálnak, ők viszont pontosan tudják, hogy mennyi óvintézkedés előzi meg a munkát. Ő úgy gondolja, hogy sosem fog a mélybe zuhanni, habár azt elismeri, hogy vannak néha balesetek.

Fotó: BBC
Ezt megerősíti a kötéllel biztosíva dolgozók nemzetközi egyesülete, az IRATA is, ők arról számolnak be, hogy a hozzájuk tartózó 475 cégen belül tavaly három halálos baleset történt. 61 országban vannak jelen, 1989 óta 11 halálesetről tudnak. Persze vannak másfajta balesetek is, néha megsérülnek a kötelek, máskor a szakemberek ejtenek le valamit. 2017-ben például az egyikük leejtett egy sisakot, ami 38 emeletnyi zuhanás után csapódott földbe.

Fotó: BBC
Francois szerint azonban nem az emberi mulasztás, hanem az erős szél és az extrém hőmérséklet az, ami veszélyt jelent rájuk. Francois dolgozott az Északi-tengeren is, olajfúrókat segített építeni. Azt mondja, hogy ez volt a karrierjének a legnehezebb pontja, többször napokig nem tudták elhagyni a fúrótornyokat a hatalmas viharok miatt.
A 42 éves férfi szerint sosem szabad alábecsülni a gravitációt, mert az mindig figyel. "Ha sokat kekeckedsz vele, akkor egyszer majd visszaharap" - mondta.
Szólj hozzá!
A volt polgármester felháborodott majd kivonult. Végül megállapodás született egy munkacsoportról.
A pártvezetők november 10-ig írhatják alá a tisztességes verseny minimumfeltételeit garantáló dokumentumot.
A Tihanyi Árpád emlékére emelt műalkotás kapcsán forrtak fel az indulatok a közgyűlésen.
Egy ügy, amiben az Éljen Szombathely! és a Fidesz-KDNP is egy véleményt oszt.
Ezt abból szűrte le, hogy korábban megírtuk: a polgármester több eljárási hibát is vétett az Audi-szerződések kapcsán.
Győr egyik legaktívabb kulturális intézménye az őszi időszakban is változatos programokkal várja a látogatókat az Esterházy-palotában és a város több pontján.
Virágok, kisbusz, hosszabb nyitvatartás várja a látogatókat.
Kisgyermekeknek szánt játékokat, USB-töltőket és nyakláncokat vizsgáltak meg.
2017 óta alelnöke volt a szervezetnek.
Az épületben kikapcsolták a gázt, az egyik korábbi bérlő halmozott fel komoly tartozást.
A Révai és a Kazinczy ismét a legjobb magyar iskolák között van – az önkormányzat sem hagyja magára az intézményeket.
2031. január 31-ig kapott mandátumot a régi-új direktor.
Anyagi gondjai vannak a focicsapatnak. Nemény András azt mondta, az önkormányzat nem fog tudni plusz pénz adni a klubnak.
Egy alkalommal azzal is megfenyegette a nőt, hogy rágyújtja a házat és leüti.
Dobrev Klára megszólaltatta a Szőlő utcai intézet volt dolgozóját.
Akár már pénteken dönthet róla az illetékes bizottság, hogy pénzt különít el a kopóréteg cseréjére.
A 2 millió forintos költséget a Falco fizette ki.
