Kétéves az Ugytudjuk.hu, hogy megajándékozhassunk, olvasd el figyelmesen a cikket!
Elkezdődött kedden az egyenként közel ötven tonnás szegmenselzáró táblák elhelyezése a Vének mellett épülő gátnál: a műtárgyat a Mészáros és Mészáros, valamint a Kötiviép’B konzorciuma építi, jelenleg 60 százalékos készültségen áll, 2022-re készülhet el.
A beruházás nem csupán az élővilágnak, a mezőgazdaságnak és a győri városképnek tesz jót, hanem az árvízvédelemben is szerepet vállal és a hajózást is biztosítja
A beruházás helyszínei a Duna és a Mosoni-Duna torkolatában fekvő Torda sziget és a közeli ártéri területek, melyek a Győrtől északkeletre fekvő Vének közelében találhatóak. A fejlesztés kifejezett célja a Mosoni-Duna kis- és közepes vízszintjei süllyedésének megszüntetése: ezt a Dunán az 1950-60-as évektől kezdődően kialakult jelentős medersüllyedés okozta.
Lesz egy hajózó zsilip, amely 12 méter széles és 90 méter hosszú lesz. A további két zsilip fog a vízszintszabályozásért felelni, ezek szintén 12 méter szélesek lesznek. A műtárgy része lesz egy híd is, amelynek első gerendáit várhatóan ezen a hétvégén emelik be. A hídon kerékpárút lesz, a töltés pedig aszfalt burkolatot kap. Építenek egy irányítóépületet is, amelynek az alapozása már megtörtént.
Dézsi Csaba András (Fidesz-KDNP), Győr polgármestere azt emelte ki, hogy a műtárgy a megyeszékhely szempontjából kiemelt jelentőségű, mert üzembe helyezése után a városban az árvízvédelem erősebb lesz, emellett egész évben csaknem egységes vízszintet tud biztosítani, amely lehetővé teszi, hogy a Mosoni-Duna hajózható legyen. A beruházást az Európai Unió kohéziós alapjából és hazai költségvetési forrásból finanszírozzák.
Valami oda nem illőt olvastál a cikkben? Ez csakis EZÉRT lehetett.
Forrás: Magyar Építők