Kétéves az Ugytudjuk.hu, hogy megajándékozhassunk, olvasd el figyelmesen a cikket!
A MÁV legismertebb, három és fél évtizeden át gyártott gőzmozdonya, a 424-es idén először a retró hétvégén mutatkozott be. A Bivaly, vagy Nurmi becenéven ismert gőzmozdony július 4-én és augusztus 1-jén, szombaton a Kőbánya-Kispestről 7:47-kor induló, sötétkék, vékonycsíkos kocsikból álló (1972-es számú) Tekergő gyorsvonatot továbbította Székesfehérvár és Tapolca között. Július 5-én és augusztus 2-án, vasárnap a Tapolcáról 8:45-kor induló (19747-es számú) fekete (olajzöld) kocsikból álló személyvonat mozdonyaként közlekedett, visszafelé pedig a Balatonfüredről 17:40-kor induló (19748-as számú) személyvonat élén volt látható.
A gőzmozdony vontatta szerelvények mellett számos kultikus magyar mozdonytípus is megjelent a vonatok élén, mint a gyári fényezésre visszafestett Csörgő, mely a 70-es éveket idéző festésével és korhű, zöld szerelvényével igazi klasszikus balatoni vonatos élményt nyújtott. A mozdony néhány Tekergő gyorsvonatot és személyvonatokat továbbított.
A Nohab mozdonyok ugyan húsz éve búcsúztak el a közforgalomtól, a retró hétvége alkalmából két példány is közlekedett a Kék Hullám sebesvonatokban. Ritkaságuk és különleges származásuk miatt mindvégig nagy megbecsülésnek örvendtek és ma is népszerűek.
A Szergej becenéven ismertté vált dízelmozdonyok a tehervonatok élén ma is nélkülözhetetlenek, korábban, a nyári szezonban rendszeresen láthatók voltak személyvonatok élén is. Ebből a mozdonyból három az eredeti színét kapta vissza az elmúlt évek során, ezek közül kettő is közlekedett a retró hétvégeken. Szombat reggel a Székesfehérvárról induló vonatot egy M41-es mozdonnyal közösen továbbította, míg vasárnap kora délután a Tapolcáról induló vonatban a ’60-as éveket idéző gyorsvonati kocsikkal közlekedett.
A Púpos becenévre hallgató M40-es mozdonyok a tavalyi rendezvényhez hasonlóan idén is megjelentek a Balaton északi partján. Két nosztalgiafestésű mozdony párban közlekedett, a Tekergő gyorsvonatokban. A szerelvényben egy zöld színét visszakapott poggyászkocsi, és egy nosztalgia-étkezőkocsi is helyet kapott, melyben a ’70-es, ’80-as évek Utasellátó hangulata az étel- és italkínálatban is megelevenedett.
Az étlapon szerepelt többek között babgulyás, paprikás csirke, sertéscsülök, rétes és csokiroló is, az italok között pedig szörpök és kimért balatoni borok, illetve fröccsök is helyet kapnak.
A retró étkezőkocsi mellett a modern Utasellátó szolgáltatás is bemutatkozott egy új arculatú, rend szerint a nemzetközi vonatokban közlekedő CAF étkezőkocsival, amely egyedülálló módon közlekedik majd a Balaton északi partján. A Balaton expresszek kínálatát felvonultató étkezőkocsi a rendezvény szombati és vasárnapi napjain a Budapest-Déli és Tapolca közötti 19700 – 19705 számú Kék Hullám sebesvonat-párban közlekedett.
Valami oda nem illőt olvastál a cikkben? Ez csakis EZÉRT lehetett.
Forrás: MÁV