A Flightradar24.com radarképe szerint a gép helyi idő szerint csütörtökön nem sokkal éjfél előtt szállt fel Changi repülőteréről és
Eddig a Qatar Airways Doha és Auckland közötti járata viselhette ezt a címet, a megtett út 14 ezer kilométer volt.
A Singapore Airlines legutóbb 2013-ban üzemeltette a Szingapúr és New York közötti járatot, de az akkor használt Airbus A340-500-asokkal nem lehetett gazdaságosan teljesíteni azokat. Az új A350-esek speciális, megnövelt hatótávolságú változatai azonban lehetővé teszik a gazdaságos üzemelést.
Az Airbus mérnökei megnövelték a gép maximális felszállósúlyát, így több kerozint tud vételezni, javítottak a gép aerodinamikáján, így hatótávolsága közel 18 ezer kilométerre nőtt és akár 20 órán keresztül is képes repülni. Utasból azonban a normál A350-esekghez képest jóval kevesebbet tud a fedélzetére venni: mindössze 161-en utazhatnak a Singapore Airlines gépen: 94-en a prémium turista, 67-en pedig a business osztályon. Egy normál A350-es befogadóképessége 320-360 utas. (MTI)