Forrás: Pixabay

Az Oscaron nincs helye a szülés utáni időszakot bemutató reklámoknak

Székely Zoárd
2020. február 13. csütörtök, 17:20
Több híresség is tiltakozik a döntés miatt.

Kitiltották az idei Oscar díjkiosztó tévés közvetítése alatt sugárzott reklámok közül a Frida Mom nevű cég hirdetését. A szóban forgó reklámban egy frissen szült anyát látunk, aki felébred az éjszaka közepén a gyereke sírására, és a teste pont olyan, amilyen szülés után pár nappal egy női test: nagy hasa van, a vérzés miatt betétet hord és iszonyú lassan tud csak kikászálódni az ágyból és eljutni a mosdóig, hogy enyhítse a fájdalmait, mielőtt ellátja a babát. "A szülés utáni felépülésnek nem kell ennyire nehéznek lennie" - jelenik meg a cég szlogenje.

 

Frida Mom Postpartum Recovery Ad Was Banned From the Oscars | NowThis

 

A Frida Mom termékei megkönnyítik a nők számára a szülés utáni, gyermekágyas időszakot, például a gátseb kezelésére, a fájdalmak enyhítésére szolgáló készítményekkel, párnákkal, jégzsákokkal. Viszont az Oscart közvetítő ABC-nek ez már túl sok volt, pontosabban szerintük a hirdetés tartalma felkavaró, ezért nem engedték leadni az Oscar gála alatti reklámszünetekben.

 

Chelsea Hirschhorn, a Frida Mom vezetője elmondta, hogy meglepte őket a döntés, mert ezzel a tévé a női higiéniai termékeket egy kategóriába sorolta a fegyverekkel, a szexualitással, a vallási és politikai témákkal, amelyeknek szintén nincs helye az Oscar gála reklámszüneteiben.

 

Azóta egyre több híresség jelezte, hogy felháborítónak tartja a döntést. Többek között Busy Philipps színésznő, Sarah Dussault író és fitnessguru és Ashley Graham modell és tévés műsorvezető közölte, hogy ideje lenne egy őszintébb párbeszédnek a női testről a médiában. Az ABC és a filmakadémia egyelőre nem reagált az üggyel kapcsolatos megkeresésekre.

comments powered by Disqus
Van még itt cikk a témában:
Twitter megosztás Google+ megosztás