Augusztustól már végig autóúton mehetünk Körmendtől egészen az osztrák határig

Nagy Donát 2020-10-13 14:13:00
Sajnos csak 1-1 sáv lesz irányonként, de ez is jobb, mint a falvakon át döcögni.

A NIF Zrt. beruházásában 2018 tavaszán kezdődtek meg a 2x1 sávos 28,9 km-es szakasz munkálatai. A szakasz teljes hosszán zajlik a kivitelezés, azonban egyes szakaszok műszaki készültsége eltérő, bizonyos szakaszokon a beton burkolat alap készül, más helyszíneken már az aszfalt kötőréteg is elkészült - írja a NIF Zrt.

A projekt két szakaszra bontva valósul meg. A Körmend-Vasszentmihály közötti szakasz várhatóan 2021 augusztusára készül el, míg a Vasszentmihálytól Rábafüzesig tartó 9,45 kilométeres szakaszt már jövő áprilisban forgalomba helyezzük. A kivitelezési munkákat az idei évben nehezítette a térséget érintő csapadékos időjárás és a Rába árterülete miatti folyamatos magas talajvíz.

Fotó: NIF Zrt.

A szakaszon épül Magyarország egyik leghosszabb völgyhídja, az 575 méteres vasszentmihályi völgyhíd. A jelenleg zajló hídfejlesztések közül az egyik legnagyobbak számító műtárgyon az alépítmény már elkészült, az acél főtartók is a helyükön vannak, jelenleg a vasbeton pályalemez építése zajlik. A 11 támaszú völgyhídnak 22 méteres pillérei is lesznek annak érdekében, hogy átívelje a Vörös-patak völgyét, illetve a Nemesmedves-Vasszentmihály közötti utat.

Körmend és Rábafüzes között négy különszintű csomópont (Körmend nyugat, Csákánydoroszló, Vasszentmihály, Szentgotthárd), egy szintbeni csomópont (86. sz. főút, kezdő csomópont), egy pár egyszerű pihenő (Gasztony) és egy pár komplex pihenő (Szentgotthárd) létesül.

A teljes szakaszon 22 felüljáró, 13 aluljáró, 8,6 km útkorrekció, 5,1 km szervizút, 700 m kerékpárút (Körmend Nyugati csomópontnál) és 1,2 km zajárnyékoló fal (Körmend-Horvátnádalja térségében) épül.

A projekt során 10,2 hektár csereerdőt telepítünk. 336 175 db fát, cserjét ültetünk. Több mint 2 millió m3 töltésanyagot kellett beépítenie a kivitelezőnek.

A teljes szakasz forgalomba helyezése előtt várhatóan az alsóbb rendű keresztező utakat és műtárgyaikat helyezzük forgalomba, annak érdekében, hogy a főpálya befejező munkálatai is elkészülhessenek.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a  Duna Aszfalt Kft. – Mészáros és Mészáros Kft végzi. A kivitelezés nettó összege 62 milliárd forint.

Szólj hozzá!

Bebes István kiszáll a körmendi kosárlabdából

De, hogy jelenleg miképp volt bent, azt sem tudni.

Repülő rajt helyett zuhanórepülés

2025 I. negyedévében a gazdaság teljesítménye stagnált a 2024. I. negyedévihez képest.

Felülvizsgálják a győri fizetős parkolórendszert

A lakók véleményét is kikérik ebben a kényes témában. 

Nem eladó a szombathelyi Szabadidőközpont

A megyei napilap szellőztette meg a hírt, hogy a SZOVA eladná a területet. Maga a polgármester cáfolta meg a híresztelést.

A jövőben tilos energiaitalt eladni 18 éven aluliaknak

Júniusban léphet éltbe az új szabályozás.

Kiégett egy önkormányzati lakás Győrben

Az első hírekkel ellentétben nem történt gázrobbanás.

Hatszor bukott meg a próbavásárláson egy budapesti boltos

A maximális időtartamú üzletzárás mellé maximális mulasztási bírságot is kiszabott a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

Virágos versenyt hirdettek Győrben

Május 1-től lehet nevezni.

Akkorát ferdített a valóságon a győri Fidesz, hogy a sánta kutya is beleremeg!

Az iskolák támogatása kapcsán sikerült alternatív módon értelmezni az igazmondást. 

Ismét intézményvezetőt vált a szombathelyi MMIK

Csercsics Rita lemondott a posztról.

Nehéz szülés volt, de végre újra nyit a Győrszentiváni Lakossági információs Iroda

Hosszú hónapok vitáját sikerült pozitívan lezárni, jövőbe mutató tanulságokkal.