A kormány évek óta kampányol a ‘digitális Magyarország’ jövőképével, ahol minden okos, online és világelső. Ehhez képest a MÁV appja és egyéb online jegyértékesítő felületei a szombat délelőtti hőhullámot sem bírták ki, a rendszer úgy dőlt össze, mint a kártyavár. Nem csoda, hogy a digitális honfoglalás egyelőre inkább tűnik sivatagi kóborlásnak, ahol a gyors és kényelmes ügymenet helyett legfeljebb a bosszankodás és hőségben való várakozás jut az utasnak.
A vasúttársaság közleménye szerint a szakemberek dolgoznak a helyreállításon, ami magyarra fordítva annyit jelent, addig el lehet ballagni szépen a pénztárhoz vagy sorba állni az automatánál, mint a jó öreg kilencvenes években. Modernizáció ide vagy oda, a magyar utazó ismét ott tart, hogy a legstabilabb jegyvásárlási opció a papírpénz és némi türelem, a MÁV tényleg éli a nagybetűs retrót.
A mai történet azért is pikáns, mert pár nappal ezelőtt épp az állam más rendszerei omlottak össze, közigazgatási portálok, egészségügyi adatbázisok, digitális állampolgárság. (Lehet, hogy a rengeteg új online harcos és digitális polgári kör felemészettete a kormány szerverállományát. :-) Az pedig külön vicces, hogy míg az utasok legmagasabb szintű hőségriadóban sorba állnak az állomásokon, addig a MÁV levelezőrendszere hiba nélkül működik.
Ugyanis ma délután néhány perccel 14 óra előtt landolt szerkesztőségünk postaládájában Hegyi Zsoltnak, a MÁV vezérigazgatójának közleménye arról, hogy a vasúttársaság milyen jó teljesített az elmúlt hónapban a rengeteg havária helyzet ellenére is, és a pontosság már kicsivel meg is haladta a 80%-ot. Végülis tényleg csak nézőpont kérdése, hogy az a bizonyos pohár félig tele vagy üres. Az utasok véleménye szerintem vissza tudná rántani Hegyi Zsoltot a valóság vágányaira.