Régóta téma Szombathelyen, hogy a város a reggeli és a délutáni csúcsforgalomban közlekedhetetlen. Tavaly egy szakbizottságot hozott létre a városvezetés, aminek az volt célja, hogy szakemberek bevonásával egy olyan stratégiát dolgozzanak ki, amivel gyorsabban közlekedhetőbbé tetszik Szombathelyt.
A bizottság csupán néhány hónapig működött, a korábbi városvezetéssel együtt ugyanis ez is feloszlott. Úgy tudjuk, hogy egy új hasonló testület felállítása most is tervben van.
Ezt Tóth Kálmán (Éljen Szombathely) képviselő a Szombathelyi TV Szombathely Ma című műsorában jelentette be.
Egyebek mellett az is elhangzott, hogy a városi közlekedést az önkormányzat szervezi, egyeztetve a rendőrséggel és más hivatallal. Viszont a hiányos körgyűrű problémájának megoldása nem a város, hanem a kormány feladata.
2018-ban, az országgyűlési választások előtt Hende Csaba (Fidesz-KDNP) a térség országgyűlési képviselője arról posztolt, hogy ezt a problémát meg kell oldani, és azon lesz, hogy ez meg is oldódjon.
Hende Csaba
Gyurcsánynál lejjebb csak a pokol van - mondta nem is olyan régen a ... Jobbik. Az a Jobbik, amelyik mostanra összeállt Gyurcsány Ferenccel. Ezzel a lépésével a Jobbik felélte maradék hitelességét is. De ugyanez a helyzet azokkal a balliberális pártokkal is, amelyek zsidógyűlölő, náci alakulatnak nevezték a Jobbikot, majd mégis szövetségre léptek egymással.
Az elkerülő teljes megépítésére 14 milliárd forint kellene Hende szerint. Csak összehasonlításképpen a Haladás Sportkomplexum 15,6 milliárdba került.
A szombathelyi elkerülő ügye egyébként azóta sem került elő.
Mondjuk lassan itt a karácsony, jól köll viselkedni.