„A mai városokkal szemben az egyik legnagyobb kihívás a közlekedés és a parkolás megszervezése” – írja Németh Zsolt, a sárvári ellenzéki összefogás polgármesterjelöltje egy, a lapunknak eljuttatott közleményében. A képviselő szerint Sárváron a parkolás megoldására nincs koncepció, szakemberek és a városlakók együttes gondolkodásával lehet csak megoldani a város ezen problémáját.
Németh azt írja, hogy a sárvári utak nagy része a hatvanas években készült, ekkor azonban még nem számoltak a motorizáció berobbanásával. Szerinte tipikus példája ennek az Alkotmány, vagy az Újsziget utca, mindkét utcában szűk az úttest, az egyik oldalon parkolók mellett nehéz a közlekedés. Hozzáteszi, hogy az Alkotmány úton, főleg az SZTK közelében, szinte lehetetlen parkolót találni, hiszen az itt lakóknak és az intézményhez igyekvőknek is parkoló kell. A képviselő szerint azzal lehetne megoldani ezt a problémát, ha az SZTK előtti füves, nem túl szép parkon alakítanának ki új parkolókat. A kórháznál pedig azzal növelné a parkolók számát, hogy a porta melletti területet felszabadítanák a látogatási időre.
A polgármesterjelölt szerint a Várkerületben is problémás a parkolás, hiszen itt található a Városháza, a Kormányablak, és a Földhivatal is, viszont parkolót találni szinte lehetetlen. Németh hozzáteszi, hogy volt már a városnak arra próbálkozása, hogy fizetőssé tegyék a Várparkolót, ám ez elhalt, maradt a zsúfoltság. Mostanra pedig a Várkerület a Várkaputól kezdődő része egészen a református templomig tele van parkoló autókkal, szinte lehetetlen akadály nélkül haladni. A képviselő azt is leírja, hogy a Szent László Templom megközelítése is nehéz, kifejezetten a mozgáskorlátozott hívőknek, hiszen a templom közelében nincs kijelölt rokkant parkoló.
A helyiek szerint az iskolák előtti reggel és délutáni káosszal is foglalkozni kell. A Gárdonyi iskolánál a Gyöngyös utcát egyirányúsítanák, így megszűnne a rendszeres tilosban parkolás is. Az egyházi iskolánál pedig azzal segítenék a helyzetet, hogy a Gárdonyi utca irányából is beengednék a tanulókat az intézménybe.
Németh megemlíti azt is, hogy jó időben kevés a fürdő körüli parkoló. A kánikulában még a Rákóczi utat is végig állják a fürdőzni vágyók, ezzel viszont megnövelik a balesetveszélyt. A sárvári összefogás szerint az lenne erre a jó megoldás, ha komfortosabbá tennék a Rába melletti parkolót, ahol további parkolóhelyeket lehetne kialakítani.
Németh a közleményében arról is beszámol, hogy az újonnan épült családi házas telkekre többlakásos épületeket húznak fel Sárváron, ám ezzel csökkennek az udvarok méretei, ezeken már a lakók kocsijai sem férnek el. A képviselő szerint az engedélyek kiadásánál ezt figyelembe kell venni.
A polgármesterjelölt végül azt is leírja, hogy a sárvári főutcán nem életbiztosítás közlekedni. Németh szerint ugyanis szűk a négysávos Batthyány utca úgy, hogy a parkoló autók mellett még a kerékpárosok és a kamionok is közlekednek. Szerinte egy akkora üdülővárosban, mint Sárvár, kötelező lenne a főutcára egy kerékpársávot építeni, ezt viszont csak úgy tudnák elérni, ha a négyből egy sávot megszüntetnének, és a maradék három sávból csak egyben lehetne parkolni. A képviselő azt is leírta, hogy évtizedes gond, hogy a főutcán sok olyan autó van, amelyik az ott dolgozó vállalkozók, kereskedők autója. Ők joggal mondhatják, hogy az önkormányzat megvetette velük a parkolót, ami így igaz is, viszont így az üzleteket felkereső vásárlóknak nem marad parkoló.
A sárvári összefogás szerint az lenne a megoldás, hogy a parkolást az utca északi oldalán oldanák meg, mivel a kisipari üzletsor hátsó részétől a Fészerig bezárólag a telkek hátsó része szinte kizárólag önkormányzati tulajdonban van. Az összefogás azt javasolja, hogy vigyék tovább az átjáróházakat, hiszen így a főutcáról pillanatok alatt elérhetők lennének a parkoló autók. „Így már a kereskedők, vállalkozók is szívesebben rakják le ide az autót, mint a forgalmas főútra” – teszi még hozzá Németh Zsolt.