Az őszi idényből sem maradhat ki a jól megszokott napsütéses vidéken játszódó reality a kereskedelmi csatornák kínálatából – ezúttal az RTL Klub vett a palettára egy társkeresős valóságshow-t – és nem véletlenül. Az ilyen formátumú műsorokból a magyar nézők is láttak eleget, volt már itt a Nagy Ő-n át, az Éden Hotelen keresztül minden. A csatorna tehát biztosra játszik, a nézettség nagy valószínűséggel jönni fog – hogy ez a nézők vagy a média hibája e, annak eldöntését inkább az olvasókra bíznám.
Adott tehát egy társkeresős műsor, amit az angolok zabáltak – ebből már sejteni lehet, hogy prosztó lesz. Az egészet Lali vezeti az Éjjel-nappal Budapestből - aminél skizofrénebb sorozatot egyébként elképzelni sem tudok -, és bár lehet, hogy később jól fog boldogulni, most még nem volt túl sok esélye arra, hogy megmutassa tehetségét.
Ellentétben a szereplőkkel, akiket egy pózolgatós montázzsal összevágott interjús blokkban mutattak be. Szorgalmasan el is kezdtem jegyzetelni őket, de mikor Nia - aki dj-ként dolgozik - E/3-ban kezdett el beszélni magáról, majd közölte, hogy hangulatingadozásai vannak, ami neki nem gond, csak „szegény csóri” férfiaknak… Akkor úgy éreztem, ennél erősebb mondanivalót felesleges keresnem a műsorban – kár, hogy Nia az első bemutatott lány volt.
És hogy mi volt az érdekes? Hogy az összes többi lány is ugyanolyan volt. És a fiúk is. Leginkább abban hasonlítottak, hogy mindegyiküknek végtelen nagy önbizalma és arca van, de ez is kell egy ilyen műsorba. Én eddig nem teljesen értettem, miért magyarázza mindenki, hogy nem találnak maguknak normális nőt és/vagy férfit, de ha a szórakozóhelyek többségén tényleg ilyen emberek fordulnak meg, akkor már minden tiszta.
De mitől működnek az ilyen valóságshow-k? Hát pont ettől a prosztóságtól – legalábbis ez derül ki egy Ohio State University-n készült tanulmányból. Steven Reiss és James Wiltz pontosan 15 évvel ezelőtt írták le azt, hogy az embereket ilyenkor az motiválja, hogy feljebbvalónak érezheti magát a dobozban bohóckodó szereplőhöz képest. És nekik miért éri meg mégis ez? Tegyük a szívünkre a kezünket: önök szerint van olyan, aki nem fog a műsor után influencerként tevékenykedni és pár posztért százezreket zsebre tenni? Naugye.
Ja, és hogy miről szólt a műsor? A szereplők ittak, csajoztak/pasiztak, balhéztak is talán – tehát pont ugyanarról, mint Viasat 3-on már sikerrel futott Édes Hotel. Számomra épp ezért egy idő után unalomba fulladt. De legalább van egy újabb dolog, amiről olyan cikkeket lehet majd írni, amik alá a nézők bekommentelhetik, hogy „nincs is tévém, azon is csak spektrum megy”.