fotó: Pixabay

A DIGI-nél fizeted a tévédet? Kezdhetsz búcsúzni a Spektrumtól és a Sport1-től!

Nagy Donát
2019. december 4. szerda, 07:12
Kiveszik az AMC csoport csatornáit, ugrik a Minimax, Sport2 és a TV Paprika is.

Ha valaki tegnap este a DIGI oldalán az ÁSZF-et, azaz az általános szerződési feltételeket böngészte, és a január 1-től érvénybe lépő változásokra ráklikkelt, meglepő dolgokat olvashatott - hozta hírként az Index.

 

  • A Megamax, a CBS Reality, a Sport1 HD, a Sport2 HD és a Spektrum HD csatornák kikerülnek a digitális kábeltelevíziós és műholdas csatornakiosztásból.
  • A Sport1, a Sport2, az AMC, a Spektrum, a Minimax, a TV Paprika és a Film Café csatornák kikerülnek az analóg és digitális kábeltelevíziós és műholdas csatornakiosztásból.
  • Az AMC, Minimax, Spektrum, SPORT1, SPORT2 és TV Paprika csatornákat törlik mindegyik a csatornalistából.

 

Az AMC portfóliója jelenleg ezeket a csatornákat tartalmazza: AMC, Minimax, CBS Reality, Film Café, Film Mánia, JimJam, Megamax, Spektrum, Spektrum Home, Sport 1, Sport 2, TV Paprika.
 
 
Ezen csatornák (a Spektrum Home kivételével) hamarosan nem lesznek elérhetőek.

 

Információk szerint a hirtelen szakítás hátterében "cash flow" problémák állhatnak. A DIGI jelentős tartozást halmozott fel és görget maga előtt több szolgáltató felé is: az Index úgy tudja, az ATV-nek több száz millió forinttal tartoznak, a lejárt számlák 4-6 hónapja várnak kiegyenlítésre. Ennél is durvább összegekről hallani a TV2 és az RTL Magyarország viszonylatában, a két vezető kereskedelmi tévének ugyanis milliárdos tételekkel tartozhat a DIGI. Piaci értesüléseink szerint a tartozások azóta halmozódnak extrém mértékben, hogy a DIGI belevágott a mobil üzletágba, ami egyelőre csak viszi a pénzt, és ezeket a lyukakat tömögethetik a szolgáltatók felé ki nem fizetett összegekből.

 

A magyar piacon több mint 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe, azaz a DIGI húzásával az AMC-csoport csatornái több mint egymillió háztartásban válnak elérhetetlenné. Az AMC a Viacommal, a Sonyval és az MTVA-val vív kiélezett küzdelmet a nézőkért, múlt héten a főműsoridőt tekintve az AMC csoport 5,7 százalékos nézettséggel (18-49-es korosztály) a harmadik helyen állt (Viacom - 5,3%, MTVA és Sony 5-5%), amit mínusz egymillió háztartással lehetetlen lesz tartani.

 

comments powered by Disqus
Twitter megosztás Google+ megosztás