Magyarország két meghatározó e-kereskedelmi márkája bejelentette, hogy Easybox néven megkezdte egy országos csomagautomata-hálózat létesítését - írja a Media1. Idén év végéig Budapesten 100 helyszínen létesülnek automaták, a jövő év végére azonban tervei szerint az ország legnagyobb, 500 helyszínen működő csomagautomata-hálózatát működteti majd az eMAG és az Extreme Digital.
Az automatákat elsősorban bevásárlóközpontokban, forgalmasabb közlekedési csomópontokon, benzinkutakon és szupermarketek parkolóiban tervezi telepíteni a két kereskedelmi márka; de a lakóparkok, népszerű lakóövezetek és lakótelepek sem maradnak ki a térképről, így azt ígérik, hogy tényleg úton-útfélen Easybox automatába lehet majd botlani.
Azt ígérik, hogy az automatás átvétel sokkal gyorsabb lesz az emberi közreműködést igénylő átvevőpontokénál: nagyjából 30 másodpercet vesz majd csak igénybe. Elég lesz a telefonra érkező QR-kódot leolvastatnia az automatával a termékét tartalmazó fiók kinyitásához.
Bár a futáros házhoz szállítás a legnépszerűbb átvételi mód, a GKI Digital kutatása szerint 2020-ban csaknem minden harmadik internetes vásárló kipróbálta már a csomagautomatás átvételt is.
A számok alapján utóbbi különösen népszerű a budapesti felhasználók körében, ahol már minden második online vásárló vett már át rendelést automatából, míg a megyei jogi városokban 44 százalékuk tett ugyanígy. Az átvevőautomatákat a legnagyobb arányban (38 százalék) 18 és 49 év közötti vásárlók használják, a legtöbben (61 százalék) azért, mert így nem kell alkalmazkodniuk a futár érkezéséhez, illetve azért, mert ott és akkor vehetik át a rendelésüket, ahol nekik a legmegfelelőbb (51 százalék).