Újabb súlyos fennakadás bénította meg Magyarország egyik legforgalmasabb vasútvonalát október 19-én. Elektromos tűz keletkezett a győri vasútállomáson, amelyben mintegy 30 méteres szakaszon 36 biztosítóberendezési és 6 optikai kábel égett el. A teljes vasúti közlekedés leállt, sem személy-, sem tehervonatok nem közlekedtek, az utasok órákig érdemi tájékoztatás nélkül várakoztak. Néhány pótlóbusz végül Győrszentivánra és Nagyszentjánosra szállította az embereket, ahol a késve induló szerelvények fogadták őket.
Pintér Bence (TSZV–LMP–Momentum) győri polgármester szerint mindez elkerülhető lett volna, ha az állam betartja korábbi ígéreteit. „Hol az adófizetők pénze, amit a magyar államnak a közszolgáltatások fenntartására és fejlesztésére kellene költenie? Hol vannak a győri vasútállomás felújítására ígért források?” – tette fel a kérdést. A városvezető már megválasztása óta sürgeti a vasútállomás állapotának rendezését, de – mint fogalmazott – az ígéretekből eddig nem lett semmi.
A polgármester arra is emlékeztetett, hogy Győrnek Fekete Dávid (Fidesz-KDNP) személyében „élhetőségi és fejlesztési miniszteri biztost” is adott a kormány, ám ennek sem lett kézzelfogható eredménye. „Nem véletlenül kérem a felújítást régóta, hiába nem önkormányzati, hanem állami feladat, mert csak idő kérdése volt, hogy megint komoly gond lesz” – írta. A mostani eset Pintér szerint pontosan annak a következménye, hogy az állomás felújítása évek óta halogatás tárgya.
Fekete Dávid - és a többi győri fideszes képviselő - közösségi oldalait böngészve az az érzése támadhat az embernek, hogy a súlyos vasúti káosz meg sem történt Győrben. A frakcióvezető az elmúlt 48 órában posztolt egy veszprémvarsányi szüretről, egyetemi egyeztetésről, ekézte egy sort a TIsza Pártot, kiállít a háború ellen, megvédte a nyugdíjasokat és szívélyesen invitált a Békemenetre - ami miatt az október 23-i megemlékezést egyébként ismét egy nappal hamarabb tartja a győri Fidesz. Egyetlen témáról nem sikerült írnia egy karaktert sem, az pedig a győri vasútállomáson történt válsághelyzet, pedig azt gondolná az egyszeri választópolgár, hogy 2025-ben egy országos vasúti fővonal zavartalan működése, az része az „élhetőségnek”.
Pintér Bence jelezte, a város kész együttműködni a MÁV-val a helyzet rendezésében. „Mi segítünk ahol tudunk, ajtóm mindig nyitva áll a MÁV illetékesei előtt, ha be kívánnak vonni minket a megoldásba, nem fogunk elzárkózni” – fogalmazott. A győri vasútállomás állapota hosszú ideje kritikus pont, a mostani tűzeset pedig ismét rámutatott: a halogatás ára előbb-utóbb a mindennapi közlekedés összeomlása.
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogasd adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |