Vásárlók útvesztőjében: kifogásolható webshop megoldások
Képzeld el, hogy szeretnél több terméket a kosaradba tenni, de a webshop minden próbálkozásnál visszadob a fizetési folyamat elejére. Ismerős? Sajnos sok webáruházban ekkor már felteszi magának az ember a kérdést: vajon tényleg ennyire bonyolult ez a vásárlás? Az ilyen nehézkes megoldások ugyanis sokakat elbizonytalanítanak, és inkább keresnek egy másik boltot, ahol kényelmesebben intézhetik vásárlásaikat. Ezt elkerülendő, érdemes a 7Blog segítségét kérni.
Ráadásul akadnak boltok, ahol csak az utolsó pillanatban - éppen a fizetés előtt - kerül hozzáadásra a szállítási költség. Ha korábban próbáltál már így vásárolni, talán te is tapasztaltad azt a kellemetlenséget, hogy az ár, amit a webshopban láttál, köszönőviszonyban sem volt a végleges összeszámolás során eléd táruló összeggel. Az effajta stratégiák könnyen elidegenítik a vásárlókat, akik megbízhatatlannak tekintik az adott vállalkozást.
Logisztikai nehézségek
Már biztos veled is előfordult, hogy a rendelésed késedelemmel érkezett, vagy sérülten kaptad meg a terméket. Gyakran a futárszolgálatokat hibáztatják emiatt, pedig a webshopoknak is fontos szerepe van abban, hogyan választják meg partnereiket. Ha a költségcsökkentésért felelőtlen szállítóval dolgoznak együtt, az hosszú távon tönkreteheti a hírnevüket. Érdemes inkább megbízható logisztikai partnert keresniük.
Marketing hibák: félrecsúszott kampányok
Mindannyian belefuthattunk már rosszul célzott hirdetésekbe, amik nem voltak relevánsak számunkra. Ez különösen idegőrlő lehet, ha rendre olyan reklámok jelennek meg, amik teljesen eltérnek az érdeklődésünktől. Ekkor felvetődik a kérdés: vajon ezek a cégek valóban ismerik-e a célközönségüket? A kampányok pontos célzása ugyanis elengedhetetlen a hatékonyságuk érdekében.
Automatizált e-mailek és azok időzítése
Találkoztál már te is olyan üzenetekkel, amik teljesen váratlan időpontban érkeztek? Például január elsején, amikor éppen a pezsgőspohárért nyúlnál, jön egy e-mail arról, hogy hamarosan esedékes a befizetés. Az ilyen üzenetek gyakran nemcsak bosszantóak, hanem negatívan is befolyásolhatják a márka megítélését. A cégeknek figyelembe kell venniük, mikor a legmegfelelőbb az automatikus értesítésekkel kapcsolatba lépni a felhasználóikkal. A végén a vevőknek az fog megmaradni, hogy szilveszterkor is csak a számlák miatt írtak nekik.
Ahogyan a 7Blog is kimagaslóan építi ügyfélkörét, úgy bármelyik további márka is nagy figyelmet fordíthat a hatékony marketingre. Ennek részeként az automatizált megoldásokat is precízen és a megfelelő időzítéssel érdemes alkalmazni. A piaci versenyben sokszor ezek az apró részletek döntenek a vásárlók megtartásáról vagy elvesztéséről.
Hogyan tovább?
Az online kereskedelemben való boldoguláshoz elengedhetetlen, hogy ezekre a félresikerült vásárlói élményekre odafigyeljünk és elkerüljük őket. A kiemelkedő ügyfélélmény kulcsa a gyors, átlátható vásárlási folyamat és a célzott marketing szükségessége. Érdemes saját tapasztalatai alapján minden cégvezetőnek elgondolkodnia azon, hogyan formálhatja hatékonyabban webáruházát a jobb vásárlói élmény érdekében.
Szponzorált tartalmat olvastál!