Aki reggel vagy a kora délutáni csúcs óráiban járt már a Széchenyi István Egyetem környékén az jól tudja, hogy angyali türelemre van szükség, hiszen a rengeteg autó és gyalogos garantálja a dugót. Az egymásba fűzött körforgalmak, a Jedlik-híd, a Rónay Jácint utca és a Hédervári út könnyen elesnek naponta akár többször is, de most a városvezetés, az Útkezelő, a rendőrség és a Városrendészet az egyetemmel karöltve keresnek megoldást a probléma enyhítésére.

A helyszínen az egyik legkriminálisabb időszakban, reggel fél nyolckor tartott sajtótájékoztatón, Kósa Roland (TSZV-LMP-Momentum-MSZP) alpolgármester ismertette, hogy a kialakult helyzetet elkezdték vizsgálni és megoldási lehetőségeket szimulálnak a dugók enyhítése céljából. Ennek finanszírozására találtak megfelelő forrást a költségvetésben, és kiemelte, hogy több lakossági bejelentés is indokolta a forgalmi rendbe való beavatkozást.
Máthé-Tóth Péter, Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezetének igazgatója sokkoló számokkal ecsetelte a helyzet komolyságát. Az elmúlt évek forgalomfejlődése nyomán, napi 16 ezer személyautó gördül el az egyetem előtt, és mindemellett 6 ezer gyalogos veszi igénybe a környék, mintegy 270 méter hosszúságú gyalogátkelőhelyeit. Ekkora forgalom mellett nem csoda, hogy a torlódások szinte állandósultak a környéken.

A Kálóczy tér – Hédervári úti körforgalomnál tartott szakmai tájékoztató fő célja az volt, hogy bemutassák, hogyan kívánják csökkenteni az egyetemi körforgalomnál tapasztalható dugókat. Meglepő módon ezt nem a körforgalom bővítésével, hanem a gyalogosforgalom hatékonyabb irányításával szeretnék megoldani. Ehhez a rendőrség forgalomirányító munkatársait hívták segítségül, akik manuálisan tudnak beavatkozni egy-egy dugó esetén.
Forgalomelemző szakemberek segítségét is igénybe veszik a probléma megoldásához, akik földi -és légi kamera felvételeket készítenek, forgalmat számolnak, időszakokat vizsgálnak, majd az így keletkező információhalmazt Európa egyik legfejlettebb szoftvere segítségével kiértékelik és így kínálnak megoldási opciókat a városvezetésnek és a szakmai kivitelezőnek.

Az Útkezelő igazgatója szerint ha nem is egy lépésben oldják meg a közlekedési anomáliákat, de a jövő évi költségvetés tervezésekor már lesznek kézzelfogható javaslataik, a dugók enyhítésére. A szakember az időzített lámpás megoldást tartja az egyik legvalószínűbb lehetőségnek, de az is egészen biztos, hogy a jövőben a csúcsidőszakokban fogunk még forgalomirányító rendőrökkel és városrendészekkel találkozni.
Az pedig egy külön érdekesség, hogy a sajtótájékoztató helyszínétől nagyjából 200 méterre, az ott várakozó Antal Imre (Fidesz-KDNP) képviselőt szúrhatták ki a szemfüles munkába igyekvők, aki a városrész önkormányzati képviselője. Hogy - a közös munkát a polgármesteren egyik legutóbbi posztjában is számonkérő - Antal Imre, miért nem hallgatta meg a körzete egyik fontos problémájára vonatkozó megoldási javaslatokat az rejtély maradt, ő pedig távol.
|
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogasd adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |
