Azt mondják az vagy, amit megeszel, és ha ez igaz, akkor nyáron az vagy, amit elnyalsz. A fagyiválasztás állítólag többet elárul rólunk, mint bármilyen pszichológiai felmérés. Nem kell ide Rorschach-teszt, elég ha megnézzük ki mit kér a fagyispultnál, mert a gombóc nem hazudik, megmondja rólunk a frankót.
Vanília: A klasszikusok klasszikusa. Aki ezt választja, nem szereti a rizikót. Ő az, aki a régi nyaralások képeit még mindig albumba ragasztja, és sosem kéri az újdonságot a menüből. Konzervatív? Talán. De a világ épeszű fele mindig rájuk számíthat.
Csokoládé: Stabil, megbízható, de néha kicsit túl komolyan veszi az életet. Ha valaki csokisat kér, az jó eséllyel már tudja, hol nyaral jövőre, és Excelben vezeti a heti költéseit. De ha szereted a megbízhatóságot, ő a te embered.
Pisztácia: Az ínyenc, aki szereti a gourmet hamburgert is késsel-villával enni. Egy gombóc pisztácia = egy apró önreklám: „igen, én tudom, mi a jó.” Kicsit sznob? Lehet. De az első falat után már te is sznob akarsz lenni.
Citrom: A citromos ember a társaság friss levegője. Ő az, aki nem ül a napon, csak árnyékban, mert tudja, hogy a fényvédő nem elég. Sportcipőben jön a strandra, és tudja, hol lehet ingyen parkolni. Őt nem lehet zavarba hozni.
Mangó, matcha, kókusz, sós karamell és társai: Ezek az „újhullámos” választások. Aki ilyet kér, vagy TikTokot csinál belőle, vagy egyszerűen csak unatkozik. Ők azok, akik ötpercenként váltanak munkát, és minden nyáron másik várost ‘imádnak’.
De persze lehet, hogy a fagyi az csak fagyi, nem több, mint egy hűsítő gombóc, ami jólesik egy forró nyári délutánon. Mégis, valahogy úgy tűnik, hogy mindenki egy kicsit olyan, mint a fagyija. Ha kétfélet kérsz az sem baj, legalább színes egyéniség vagy. Ha négyet, akkor hedonista, és ha csak egyet, de az minden nap ugyanaz, akkor te vagy a legőszintébb ember ezen a nyáron. Mert végül úgyis csak az a fontos, hogy el ne csöppenjen, mielőtt az ember szájához ér.