A mai szombathelyi Városstratégiai, Idegenforgalmi és Sport Bizottság legnagyobb vitát kiváltó napirendi pontja volt az oladi fahíd ügye.
A híd ismét elhasználódott, fel kell újítani, hogy ez mennyibe fog kerülni egyelőre nem tudni, ahogy azt sem, hogy a felújítás lesz-e a választott megoldás.
Horváth Attila (Éljen Szombathely!) alpolgármester szerint ugyanis a felújítás megint csak egy tüneti kezelés lenne, meg kellene hát vizsgálni, hogy ugyanezen a helyen egy új híd építése mennyibe kerülne. De lehetséges megoldásként azt is szóba került, hogy az Aranypatak utca folytatásában, a mostani gyaloghíd helyére kerülne egy autós forgalmat bonyolító híd, a mostani fahíd pedig maradna csupán a gyalogos és a kerékpáros forgalomnak.
Illés Károly (Fidesz-KDNP) önkormányzati képviselő szerint az a híd már régen készen lenne, ha ők maradtak volna városvezetői pozícióban.
Hogy mi lett volna ha, azt nem tudjuk, ám azt igen, hogy a felújítás/átépítés megvalósulásáig a hídra 5 kilométer/órás sebességkorlátozást helyeznek ki, és ezt nem csak a szerkezet állagmegóvása, hanem a fa pallók zaja is indokolja.
Egy nemrég végzett forgalomszámlálás eredménye szerint a hidat nagy számban veszik igénybe olyan gépjárművek is, amelyek össztömege meghaladja a hídon megengedett legnagyobb össztömeg határt. - írja az előterjesztés.
Abban pedig a bizottság szinte minden tagja egyetértett, hogy a jövőben valamiféle korlátozás kiépítése elengedhetetlen lesz annak érdekében, hogy csakis olyan gépjárművek használják a hidat, amelyek tömege azt nem teszi tönkre.
Az Aranypatak feletti hidat legutóbb 2018-ban újították fel teljes körűen.
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogasd adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |