Tóth Péter kabinetvezető a mai közgyűlésen a téma kapcsán elmondta, hogy mennyire fontos (lenne) a közösségi közlekedés fejlesztése, és, hogy ennek megvalósításához egy szakmailag felkészült, külső szereplőt bíztak meg. Folyamatosan vizsgálják a beérkező lakossági észrevételeket, az infrastruktúra elavult, a Volánnal való együttműködés nehézkes, a korábbi fejlesztések elavultak, már nem életképesek.
Borkai Zsolt (Borkaival Közösen a Jövőnkért) képviselő szerint ő, és Dézsi Csaba András (FIDESZ-KDNP) is sokat tett a Volán (most már MÁV) fejlesztéséért, és nem igaz, hogy nem voltak koncepciózus terveik, de ehhez hozzányúlni óriási feladat. Fodor Roland (Civilek Győrért) súlytalan hozzászólásában elmondta, hogy ő ezt a témát már nagyon régóta szeretné megreformálni, és szerinte egy saját városi cég lenne a megoldás, bár a felszólalók közül többen is elmondták, hogy ezt eddig bárhol próbálták, mindenhol anyagi kudarcba fulladt.
Kósa Roland (TSZV-LMP-Momentum-MSZP) alpolgármester elmondta, hogy bármilyen pályázaton való indulást nehezíti, hogy a telephellyel a Volán/MÁV rendelkezik, és a 2027-re elkészülő Városrendezési Terv feladata, hogy megfelelő, versenyképes közösségi koncepció szülessen. Megismételte, hogy a városvezetés komoly szakmai tapasztaltokkal rendelkező külső céget kért fel az anyag összeállítására.
Boncsarovszky Péter (FIDESZ-KDNP) a fiatalok ingyenes utazásának lehetőségét kérte, és azt, hogy a városvezetés már a tervezés fázisában vonják be a többségi frakciót.
Dézsi Csaba András elmondta, hogy az ő regnálása alatt 51 új busz állt forgalomba, és, hogy mind ő, mind elődje rengeteget tett az ügy érdekében. Kérdés persze, hogy akkor miért van ilyen nehéz helyzetben a győri tömegközlekedés. Számonkérte, hogy Pintér Bence miért nem fizette ki a Volán 650 milliós per követelését, amit még bloggerként nagyszájúan megígért, és az átadáskor kapott 29 milliárdból futotta volna rá. Polgármester válaszában elmonda, hogy Dézsivel ellentétben ő busszal jár, ezért napi szinten szembesül a leromlott buszparkkal. És az sem igaz, hogy közel 30 milliárd forinttal vette át a kasszát, de ez a vita már október óta parttalan közöttük. Nagyobb baj az, hogy ha peren kívül egy alacsonyabb összegben meg tudnának állapodni a Volánnal, akkor sem tudnák kifizetni, mert a többségi frakció ezt a pénzt egyéb területre allokálná. Erről pedig már a költségvetési vitában kell a feleknek meggyőzniük egymást.
Támogasd a hatalomtól független újságírást! Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs így. Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogasd adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét. Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004. Köszönjük! |