Akkoriban jóval lassabban értek el hozzánk a hírek, sokkal kevesebb információt kellett megemésztenünk, illetve sokkal kisebb választék állt mindenből a rendelkezésünkre. Hogy ez jó volt-e, vagy sem, arról megoszlanak a vélemények, és talán nem is lehet egyértelmű igennel vagy nemmel felelni.
Az azonban kétségtelen, hogy manapság sokkal nehezebb áttörni a rengeteg médium által okozott zajon, rettenetesen kemény munka lejutni az emberekhez, ezért nem csoda, hogy a marketinggel foglalkozó szakemberek folyamatosan képezik magukat, többek között az Oxford Corner Könyvesbolt marketinges könyveivel.
Jó pap is holtig tanul!
Minden bizonnyal vitán felül áll a tény, hogy a life-long learning, vagyis az élethosszon át tartó tanulás mára már alapkövetelménnyé vált. A világ folyamatosan változik, és ez kiváltképp igaz a marketing és a kereskedelem szakterületeire.
Éppen ezért rendkívül fontos, hogy lépést tartsunk az újításokkal, beleássuk magunkat az új lehetőségekbe, majd összegyúrva az egészet a saját munkánkban kamatoztassuk a frissen szerzett tudást.
Nem szabad belekényelmesedni a helyzetünkbe, mert egy napon arra eszmélünk, hogy még csak hírből sem ismernek már minket, elúszott megannyi fantasztikus lehetőségünk csak azért, mert nem voltunk hajlandóak tanulni, fejlődni, elhagyni a komfortzónánkat…
Lássunk a dolgok mögé!
Sokszor valóban nem elegendő az, hogy tisztában legyünk azzal, milyen platformokon és hogyan hirdessünk, melyik célcsoportot hol érhetjük el, és milyen marketingstratégiát lehet követni.
Persze ezek is mind rettenetesen fontosak, amint a tettek mezejére lépünk, ugyanakkor az sem elhanyagolható szempont, hogy megértsük a dolgok miértjét, vagyis hogy mi zajlik a háttérben, milyen folyamatok határozzák meg azt, amit mi tapasztaltunk, amit a vásárlók és az ügyfelek a saját bőrükön éreznek.
Így aztán a fentebb említett könyvesbolt könyvei közül jócskán szemezgethetünk. Akad, amelyik a fogyasztókra való hangolódást segíti elő, míg másik a hatékonyságmérés mikéntjét boncolgatja, miközben egy harmadik a szolgáltatásmarketing sajátosságaival ismertet meg minket.
A sor szinte a végtelenségig folytatható, és ha nem is tudunk elsajátítani mindent, azért meg kell próbálni törekedni rá!
A hatékony marketingstratégia összeállítása mára létkérdéssé vált!
Bizony, már az sem elegendő, ha a helyi lapban feladunk egy-két hirdetést, ennél jóval komplexebb út vezet el a vásárlóinkig, ügyfeleinkig. Éppen ezért arra biztatunk mindenkit, hogy minél gyorsabban rakja össze fejben a marketingtervet és a -stratégiát, hogy minél hatékonyabban lehessen fellépni annak érdekében, hogy minél több ember ismerjen meg és el minket!
Szponzorált tartalmat olvastál!