Új turisztikai arculattal rukkolt elő a Savaria Turizmus Nonprofit Kft., amit sajtótájékoztató keretében mutatott be kedden az AGORA-Savaria Filmszínház kistermében.
A rendezvényt Horváth Soma (Éljen Szombathely!) alpolgármester vezette fel, aki elmondta, hogy Szombathely számos kincset rejteget mind az itt lakók, mind a vendégek számára. Annak ellenére, hogy Sárvár és Bükfürdő árnyékában nem mondható kimondottan turisztikai fellegvárnak, az ide érkezők egy kellemes, többezer éves múlttal rendelkező, jó adottságú várost találnak. Az új arculat, a film és honlap segít az eligazodásban és a város nyújtotta kínálat könnyebb felfedezésében. Egyben bemutatta azt az új kiadványt is, ami az elmúlt pár évben, a Bloomsday apropóján elkészült homlokzati festményeket mutatja be, melyek egy tematikus séta keretében fedezhetők fel a belvárosban.
Szombathely turisztikai arculata régóta megérett a ráncfelvarrásra, ez a munkafolyamat már több mint egy éve elkezdődött. Turisztikai szolgáltatók, attrakcióüzemeltetők, építészek, programszervezők, helytörténészek vettek részt az előkészítésben, ötletelésben, melyet végül Kassai Ferenc grafikusművész öntött formába – tudtuk meg Grünwald Stefániától, a Savaria Turizmus Nonprofit Kft. ügyvezetőjétől.
Az új arculat a mai világtrendeknek megfelelő un. „dinamikus arculat” melyben mind a formai, képi megjelenés, mind a közölni kívánt üzenet a tartalommal együtt módosítható, de fókuszában mindvégig Szombathely áll.
Az új arculattal először egy új honlap készült el, ami kimondottan turisztikai honlapként funkcionál majd, kiváló képi világgal, könnyen kezelhető felületekkel, felhasználóbarát és mobilra optimalizált tartalmakkal. A honlap november 10-től érhető el a www.visitszombathely.com oldalon.
A honlap megkönnyíti a turisták városban tartózkodását, segítségével előre megtervezhető a szombathelyi látogatás is.
A Savaria Turizmus Kft. ebben a honlapban összegyűjtötte és egységes rendszerbe szervezte mindazokat a webes funkciókat, melyeket korábban a városi rendezvények, kerékpárturisztikai projektek, a Savaria Történelmi Karnevál kapcsán fejlesztésre kerültek. Így most egy helyen lehet kerékpáros túraútvonalat tervezni, programokat keresni, azokra regisztrálni, vagy jegyet vásárolni, szombathelyi képgalériákban böngészni.
Az értékesítési felületek között webshop is található, ahol szombathelyi ajándéktárgyakat lehet vásárolni, de a játékos kedvűek városismereti játékon is tesztelhetik magukat.
Az új városi imázsfilmet Nagy Gergely, az Artvertising Group Reklámügynökség kreatív igazgatója, valamint Zalka Dávid, a film operatőre és rendezője mutatta be. Kiemelték, hogy ők elsősorban a város hangulatát, pezsgését, a benne élő lakosok kedvességét szerették volna képi formába önteni. Érzéseket, színeket, hangulatokat, a város rezgését átadni, közben bemutatni mindazt, ami a helyiek számára is fontos.
A film készítése egy teljes évet ölelt át, a benne megjelenő személyek szinte mindegyike a város lakója, akik örömmel adták arcukat az imázsfilmhez.
Végül a film szereplői jelentek meg hús-vér valójukban is a sajtótájékoztatón, akik megosztották a sajtó képviselőivel, hogy miért vállalták a megjelentést a filmben: van, aki a munkalehetőségeket és a személyes fejlődését, valaki a zöld környezetet, van, aki a hagyományokat, és van, aki a sportolási lehetőségeket emelte ki. Egy valamiben azonban mindannyian hasonlóak: szeretnek Szombathelyen élni.
A magyar, német és angol nyelvű narrációval készült film a youtube-on, a Savaria Turizmus Kft. és Szombathely MJV közösségi média felületein megtekinthető, valamint mától a Blaguss helyijáratos buszain elhelyezett QR kódos plakátok segítségével is letölthető.
A film és a honlap elkészítését a Visegrad Fund támogatta, melyen Szombathely három másik testvérvárosával, Elblaggal, Kutasival, és Komárnóval együtt pályázott sikeresen. A pályázatban összesen 47 ezer 300 eurót nyertek el, az összeg fele maradt Szombathelyen a filmforgatásra és a weboldal elkészítésére.