Új imázsfilmje van Szombathelynek

ugytudjuk.hu 2024-10-30 07:38:00
Pályázati pénzből, több mint 20 ezer euróból készült el a város új turisztikai arculata.

Új turisztikai arculattal rukkolt elő a Savaria Turizmus Nonprofit Kft., amit sajtótájékoztató keretében mutatott be kedden az AGORA-Savaria Filmszínház kistermében.

A rendezvényt Horváth Soma (Éljen Szombathely!) alpolgármester vezette fel, aki elmondta, hogy  Szombathely számos kincset rejteget mind az itt lakók, mind a vendégek számára. Annak ellenére, hogy Sárvár és Bükfürdő árnyékában nem mondható kimondottan turisztikai fellegvárnak, az ide érkezők egy kellemes, többezer éves múlttal rendelkező, jó adottságú várost találnak.  Az új arculat, a film és honlap segít az eligazodásban és a város nyújtotta kínálat könnyebb felfedezésében.  Egyben bemutatta azt az új kiadványt is, ami az elmúlt pár évben, a Bloomsday apropóján elkészült homlokzati festményeket mutatja be, melyek egy tematikus séta keretében fedezhetők fel a belvárosban.

Szombathely turisztikai arculata régóta megérett a ráncfelvarrásra, ez a munkafolyamat már több mint egy éve elkezdődött. Turisztikai szolgáltatók, attrakcióüzemeltetők, építészek, programszervezők, helytörténészek vettek részt az előkészítésben, ötletelésben, melyet végül Kassai Ferenc grafikusművész öntött formába – tudtuk meg Grünwald Stefániától, a Savaria Turizmus Nonprofit Kft. ügyvezetőjétől.

Az új arculat a mai világtrendeknek megfelelő un. „dinamikus arculat” melyben mind a formai, képi megjelenés, mind a közölni kívánt üzenet a tartalommal együtt módosítható, de fókuszában mindvégig Szombathely áll.

Az új arculattal először egy új honlap készült el, ami kimondottan turisztikai honlapként funkcionál majd, kiváló képi világgal, könnyen kezelhető felületekkel, felhasználóbarát és mobilra optimalizált tartalmakkal. A honlap november 10-től érhető el a www.visitszombathely.com  oldalon.

A honlap megkönnyíti a turisták városban tartózkodását, segítségével előre megtervezhető a szombathelyi látogatás is.

A Savaria Turizmus Kft.  ebben a honlapban összegyűjtötte és egységes rendszerbe szervezte mindazokat a webes funkciókat, melyeket korábban a városi rendezvények, kerékpárturisztikai projektek, a Savaria Történelmi Karnevál kapcsán fejlesztésre kerültek. Így most egy helyen lehet kerékpáros túraútvonalat tervezni, programokat keresni, azokra regisztrálni, vagy jegyet vásárolni, szombathelyi képgalériákban böngészni.

Az értékesítési felületek között webshop is található, ahol szombathelyi ajándéktárgyakat lehet vásárolni, de a játékos kedvűek városismereti játékon is tesztelhetik magukat.

Az új városi imázsfilmet Nagy Gergely, az Artvertising Group Reklámügynökség kreatív igazgatója, valamint Zalka Dávid, a film operatőre és rendezője mutatta be. Kiemelték, hogy ők elsősorban a város hangulatát, pezsgését, a benne élő lakosok kedvességét szerették volna képi formába önteni. Érzéseket, színeket, hangulatokat, a város rezgését átadni, közben bemutatni mindazt, ami a helyiek számára is fontos.

A film készítése egy teljes évet ölelt át, a benne megjelenő személyek szinte mindegyike a város lakója, akik örömmel adták arcukat az imázsfilmhez.

Végül a film szereplői jelentek meg hús-vér valójukban is a sajtótájékoztatón, akik megosztották a sajtó képviselőivel, hogy miért vállalták a megjelentést a filmben: van, aki a munkalehetőségeket és a személyes fejlődését, valaki a zöld környezetet, van, aki a hagyományokat, és van, aki a sportolási lehetőségeket emelte ki.  Egy valamiben azonban mindannyian hasonlóak: szeretnek Szombathelyen élni.

A magyar, német és angol nyelvű narrációval készült film a youtube-on, a Savaria Turizmus Kft. és Szombathely MJV közösségi média felületein megtekinthető, valamint mától a Blaguss helyijáratos buszain elhelyezett QR kódos plakátok segítségével is letölthető.

A film és a honlap elkészítését a Visegrad Fund támogatta, melyen Szombathely három másik testvérvárosával, Elblaggal, Kutasival, és Komárnóval együtt pályázott sikeresen. A pályázatban összesen 47 ezer 300 eurót nyertek el, az összeg fele maradt Szombathelyen a filmforgatásra és a weboldal elkészítésére.

Szólj hozzá!

Az okostelefonok milyen hatással vannak a lelki egészségünkre?

Érdekes a címben feltett kérdés, és bizonyára mindenki az aktuális hangulatának megfelelően válaszol rá. Az, aki kezében a mobillal éppen egy fontos hívást vár a szerelmétől, bizonyára azt mondja, hogy pozitív, aki pedig álmatlanságtól szenved és késő éjjel olvassa ezt a cikket, azt gondolhatja: negatív.

Orrot törtek a sárvári "lomis" piacon

Vádat emeltek a verekedővel szemben.

Borult, ködös idő várható a hétvégén

Túlnyomóan borult, párás, helyenként ködös idő várható, hószállingózás, ónos szitálás, szitálás előfordulhat.

Itt vannak a győri Magyar Kultúra Hét programjai

Január 20–26 között rendezik a rangos eseményt.

Mínusz 783 millió forint a Győr-Szol Zrt. harmadik negyedéves mérlege

Sok esetben a tervezetthez képest kevesebb mínuszt termelt a cég.

Emlékszel milyen volt 2006-ban a Papsziban?

Nem, akkor most megmutatjuk milyen volt a szombathelyi legendás disco.

Továbbra sincs új elnöke a Haladás VSE-nek

Hamarosan újra összehívják a küldötteket.

A Győri Audi ETO 2027-ig meghosszabbította Per Johansson vezetőedző szerződését

A szakembert tavaly márciusban nevezte ki kispadjára az együttes, amelyet aztán BL-sikerig vezetett.

200 ezer forint Győrben az átlag albérletár

Szombathelyen 170 ezer forint most a lakbér havi átlaga.

Akár börtönbüntetésre is ítélhetik Homlok Zsoltot

Kartellezés miatt jelentették fel a cégvezetőt.

Hétvégi ház égett Szombathelyen

A tűzoltók két vízsugárral fékezték meg a lángokat.

15 milliárd forintot vonnak el idén Győrtől

12 milliárd forintot szolidaritási hozzájárulás címén vonnak el. 3 milliárd forintot pedig a Versenyképes Járások Program keretei között vonnának el a várostól.

Fedezd fel a Lego City világát

Építsd meg álmaid városát!

Indul az idei OviKori Győrben

A 2024 szeptemberében indult oktatási program keretében, eddig Győr és az agglomeráció 8 intézményének 256 óvodása tanult meg korcsolyázni a szezonban.