Ha részletesebben szeretnél olvasni a CDP-ről, vagyis a Customer Data Platformról, ajánljuk a Konverzió Mester erről szóló cikkét.
Customer Relationship Management (CRM)
A CRM szoftverek az 1990-es években váltak egyre inkább elterjedtté. Lehetőséget biztosítanak a cégek számára a potenciális vásárlókkal és az ügyfelekkel való interakciók kezelésére. Ennek a technológiának köszönhetően kezelheti egy vállalat a kapcsolatait és interakcióit az összes ügyfelével és potenciális vásárlójával.
A CRM elsősorban az ismert ügyfelek adataival dolgozik. Ide sorolhatóak például az ügyféladatok, a pontozás és az attribútumok, valamint az opt-in preferenciák, a termékek és a rendelések.
Az adatkezelés evolúciójában a következő lépés a Master Data Management (MDM) volt. Ez már lehetőséget biztosított a strukturált és később strukturálatlan adatok használatára. Azonban ez csak az IT részére készült, a marketingesek számára nem nyújtott segítséget.
Data Management Platforms (DMP)
A Data Management Platforms (DMP) a 2000-es években kezdett megjelenni. Gyakorlatilag ezek a CDP platformok előfutárai. A DMP-k második és harmadik féltől származó adatokat gyűjtöttek és rendszereztek, valamint ezeket megosztották a marketingtechnológiai rendszerekkel.
Ennek köszönhetően mélyebb betekintést lehetett nyerni az ügyfelek preferenciáiba. A DMP-k képesek voltak ügyfélfelismerésre, közönségszegmentálásra, aktiválásra és koordinációra, valamint hasonmás célközönség és harmadik féltől származó adatokhoz való hozzáférésre is.
Customer Data Platform (CDP)
Az eddig említett lehetőségek mindegyikének ugyanaz volt a problémája, mégpedig az, hogy az adatokat elkülönülten tárolták, és nem biztosítottak lehetőséget az adatok áramlására. A Customer Data Platform (CDP) bevezetése megoldotta ezt a problémát.
Ez egy csomagolt szoftver, amely egységes ügyfeladatbázist hoz létre és tesz elérhetővé más rendszerek számára. Különböző forrásokból gyűjti össze az adatokat, olyan érintkezési pontokon, mint az értékesítés, a hűségprogramok, az ügyfélszolgálat és a közösségi média. Majd ezeket egyesítve és egységesítve képezi le az ügyfélprofilt.
Továbbá az ügyféloldalak megoszthatók bármely más rendszerrel, például értékesítési, marketing és kereskedelmi rendszerekkel. Tehát a Customer Data Platform (CDP) összegyűjti, egységesíti a cég összes ügyféladatát, lehetővé teszi a hatékony ügyféladat-kezelést, és adatalapú intézkedéseket biztosít.
Ennek a rendszernek köszönhetően a webshopod olyan eszközöket kap a kezébe, amelyekkel komoly előnyökre tehet szert a versenytársakkal szemben. Ha érdekel, milyen lehetőségeket rejt egy CDP a webáruházad számára, jelentkezz díjmentes online konzultációra a Konverzió Mester oldalán.
Szponzorált tartalmat olvastál!