CDP, CRM, DMP - mi a különbség?

ugytudjuk.hu 2024-10-19 09:12:20
Jellemzően több webáruház még mindig CRM szoftvert alkalmaz, ritkább esetekben Data Management Platformot (DMP). A cikkben bemutatjuk a CRM szoftverek hiányosságait, és azt is eláruljuk, hogy ezeket hogyan oldja meg a CDP. 

Ha részletesebben szeretnél olvasni a CDP-ről, vagyis a Customer Data Platformról, ajánljuk a Konverzió Mester erről szóló cikkét.

Customer Relationship Management (CRM)

A CRM szoftverek az 1990-es években váltak egyre inkább elterjedtté. Lehetőséget biztosítanak a cégek számára a potenciális vásárlókkal és az ügyfelekkel való interakciók kezelésére. Ennek a technológiának köszönhetően kezelheti egy vállalat a kapcsolatait és interakcióit az összes ügyfelével és potenciális vásárlójával. 

A CRM elsősorban az ismert ügyfelek adataival dolgozik. Ide sorolhatóak például az ügyféladatok, a pontozás és az attribútumok, valamint az opt-in preferenciák, a termékek és a rendelések. 

Az adatkezelés evolúciójában a következő lépés a Master Data Management (MDM) volt. Ez már lehetőséget biztosított a strukturált és később strukturálatlan adatok használatára. Azonban ez csak az IT részére készült, a marketingesek számára nem nyújtott segítséget. 

Data Management Platforms (DMP)

A Data Management Platforms (DMP) a 2000-es években kezdett megjelenni. Gyakorlatilag ezek a CDP platformok előfutárai. A DMP-k második és harmadik féltől származó adatokat gyűjtöttek és rendszereztek, valamint ezeket megosztották a marketingtechnológiai rendszerekkel.

Ennek köszönhetően mélyebb betekintést lehetett nyerni az ügyfelek preferenciáiba. A DMP-k képesek voltak ügyfélfelismerésre, közönségszegmentálásra, aktiválásra és koordinációra, valamint hasonmás célközönség és harmadik féltől származó adatokhoz való hozzáférésre is. 

Customer Data Platform (CDP)

Az eddig említett lehetőségek mindegyikének ugyanaz volt a problémája, mégpedig az, hogy az adatokat elkülönülten tárolták, és nem biztosítottak lehetőséget az adatok áramlására. A Customer Data Platform (CDP) bevezetése megoldotta ezt a problémát. 

Ez egy csomagolt szoftver, amely egységes ügyfeladatbázist hoz létre és tesz elérhetővé más rendszerek számára. Különböző forrásokból gyűjti össze az adatokat, olyan érintkezési pontokon, mint az értékesítés, a hűségprogramok, az ügyfélszolgálat és a közösségi média. Majd ezeket egyesítve és egységesítve képezi le az ügyfélprofilt. 

Továbbá az ügyféloldalak megoszthatók bármely más rendszerrel, például értékesítési, marketing és kereskedelmi rendszerekkel. Tehát a Customer Data Platform (CDP) összegyűjti, egységesíti a cég összes ügyféladatát, lehetővé teszi a hatékony ügyféladat-kezelést, és adatalapú intézkedéseket biztosít.

Ennek a rendszernek köszönhetően a webshopod olyan eszközöket kap a kezébe, amelyekkel komoly előnyökre tehet szert a versenytársakkal szemben. Ha érdekel, milyen lehetőségeket rejt egy CDP a webáruházad számára, jelentkezz díjmentes online konzultációra a Konverzió Mester oldalán.

Szponzorált tartalmat olvastál!

Szólj hozzá!

Új szintre emelkedik a kisautók tuningja

Képzelje el, hogy egy ikonikus kisautó formavilágát tapasztalt német tuningmesterek keze formálja még különlegesebbé. Az autótuning világa mindig a kreativitás és a technológia együttműködéséről szól, mely a mindennapi közlekedést teszi különlegessé.

Holttestet találtak Győrben az Ifjúság körúton 

Nem merült fel bűncselekmény gyanúja.

Orbán Viktor amerikai védőpajzsa nem is annyira fényes, mint, ahogy próbálják beállítani

Igazából egy swap-megállapodásról szól a kormány amerikai garanciája.

Festési eszközök: melyik a legjobb választás?

Az otthoni felújítás során fontos, hogy a megfelelő festési eszközök mellett dönts.

Okorn kihagyta a szűkített keretből Váradit

Szombathelyen kezd a magyar férfi kosárlabda-válogatott.

Orbán Viktor szerint ha ő nincs, akkor „rezsicsökkentés nuku”

A miniszterelnök a Kossuth rádióban faragta tovább a saját szobrát. 

Az aglaonema: a beltéri trópusok színpompás lakója

Az aglaonema, más néven rákvirág, a szobanövények közt egy igazán figyelemre méltó darab.

Orbán Viktor engedélyt adott a „firkás” minták felhasználására

Megnyugodhat mindenki, jó fej volt a miniszterelnök. 

Gulyás Gergely a Kormányinfón: megerősíti a kormány a gyermekvédelmet

A miniszter szerint megduplázzák a nevelőszülők járandóságát, új csecsemőotthon épül, és kétszáz gyámügyi állás jön létre.

Orbán firkálmánya letarolta a netet – de hiába, pólóra nem kerülhet

Jogvédett alkotásnak számít a miniszterelnök rajza, a gyártók sorra utasítják el a megrendeléseket.

Továbbra is erősek a külföldi vevők a magyar lakáspiacon – tavaly 309 milliárd forintért vásároltak ingatlanokat

A legtöbb vevő Németországból érkezett, de sok a kínai és a vietnámi érdeklődő is. 

Megállás nélkül dolgoznak - nagy erőkkel gyűjti a lehullott lombot a Győr-Szol

A város több pontján egyszerre zajlik a takarítás, a szolgáltató a lakosság türelmét kéri.

Buborékok bűvöletében: a légpárnás fólia varázsa

Valószínűleg már te is találkoztál a mindennapok során az apró, légbuborékokkal teli fóliával, amelynek pukkanása szinte lezser kikapcsolódást nyújt.

Elkapták a rendőrök a kőszegi becsületkasszák kifosztóit

Két borsodi fiatal nem tisztelte a kisváros hagyományait.

Aláírták - Magyarországon, Kőszegen jön létre az ENSZ Egyetem új oktató- és kutatóintézete

A volt Keleti blokkban elsőként létesülő ENSZ Egyetemi Intézet egyedülálló tudományos központként fog működni.