CDP, CRM, DMP - mi a különbség?

ugytudjuk.hu 2024-10-19 09:12:20
Jellemzően több webáruház még mindig CRM szoftvert alkalmaz, ritkább esetekben Data Management Platformot (DMP). A cikkben bemutatjuk a CRM szoftverek hiányosságait, és azt is eláruljuk, hogy ezeket hogyan oldja meg a CDP. 

Ha részletesebben szeretnél olvasni a CDP-ről, vagyis a Customer Data Platformról, ajánljuk a Konverzió Mester erről szóló cikkét.

Customer Relationship Management (CRM)

A CRM szoftverek az 1990-es években váltak egyre inkább elterjedtté. Lehetőséget biztosítanak a cégek számára a potenciális vásárlókkal és az ügyfelekkel való interakciók kezelésére. Ennek a technológiának köszönhetően kezelheti egy vállalat a kapcsolatait és interakcióit az összes ügyfelével és potenciális vásárlójával. 

A CRM elsősorban az ismert ügyfelek adataival dolgozik. Ide sorolhatóak például az ügyféladatok, a pontozás és az attribútumok, valamint az opt-in preferenciák, a termékek és a rendelések. 

Az adatkezelés evolúciójában a következő lépés a Master Data Management (MDM) volt. Ez már lehetőséget biztosított a strukturált és később strukturálatlan adatok használatára. Azonban ez csak az IT részére készült, a marketingesek számára nem nyújtott segítséget. 

Data Management Platforms (DMP)

A Data Management Platforms (DMP) a 2000-es években kezdett megjelenni. Gyakorlatilag ezek a CDP platformok előfutárai. A DMP-k második és harmadik féltől származó adatokat gyűjtöttek és rendszereztek, valamint ezeket megosztották a marketingtechnológiai rendszerekkel.

Ennek köszönhetően mélyebb betekintést lehetett nyerni az ügyfelek preferenciáiba. A DMP-k képesek voltak ügyfélfelismerésre, közönségszegmentálásra, aktiválásra és koordinációra, valamint hasonmás célközönség és harmadik féltől származó adatokhoz való hozzáférésre is. 

Customer Data Platform (CDP)

Az eddig említett lehetőségek mindegyikének ugyanaz volt a problémája, mégpedig az, hogy az adatokat elkülönülten tárolták, és nem biztosítottak lehetőséget az adatok áramlására. A Customer Data Platform (CDP) bevezetése megoldotta ezt a problémát. 

Ez egy csomagolt szoftver, amely egységes ügyfeladatbázist hoz létre és tesz elérhetővé más rendszerek számára. Különböző forrásokból gyűjti össze az adatokat, olyan érintkezési pontokon, mint az értékesítés, a hűségprogramok, az ügyfélszolgálat és a közösségi média. Majd ezeket egyesítve és egységesítve képezi le az ügyfélprofilt. 

Továbbá az ügyféloldalak megoszthatók bármely más rendszerrel, például értékesítési, marketing és kereskedelmi rendszerekkel. Tehát a Customer Data Platform (CDP) összegyűjti, egységesíti a cég összes ügyféladatát, lehetővé teszi a hatékony ügyféladat-kezelést, és adatalapú intézkedéseket biztosít.

Ennek a rendszernek köszönhetően a webshopod olyan eszközöket kap a kezébe, amelyekkel komoly előnyökre tehet szert a versenytársakkal szemben. Ha érdekel, milyen lehetőségeket rejt egy CDP a webáruházad számára, jelentkezz díjmentes online konzultációra a Konverzió Mester oldalán.

Szponzorált tartalmat olvastál!

Szólj hozzá!

A DK nyerte a családi pótlék-emelés licitversenyét

Dobrev Klára drasztikus emelést ígér. 

Kormánydöntés született a szombathelyi Oladi Iskola felújításáról

Elsőként azt vizsgálják meg, hogy mennyibe is kerülne ez a mutatvány.

A kollagénről egyre többet hallani, és ez nem véletlen

Az elmúlt években a kollagén igazi hívószóvá vált az egészségtudatos életmód világában. Egyre gyakrabban találkozhatunk vele a hírekben, szakmai cikkekben és a táplálékkiegészítők kínálatában is – de miért ekkora az érdeklődés iránta?

Közös döntések születtek a győri GYHG és a szakszervezetek egyeztetésén

A béren kívüli juttatások emelésében, a 2026-os bérrendezés keretrendszerében és több szakmai kérdésben is egyhangú megállapodás született.

Nem nyúlt az alapkamathoz az MNB Monetáris Tanácsa

Marad a szigorú pénzügyi politika, az inflációs kockázatok miatt továbbra is óvatosságra int a jegybank.

Már nem Fűzy András az UNI-Győr Basket Zrt. vezetője

Az elmúlt hónapok sok nehézséget és bizonytalanságot jelentő eseményeit követően Dúl Norbert lett a cég vezérigazgatója.

Óvodai eszközbeszerzés és járdafelújítás - a Fidesz képviselői nem jelentek meg a költségvetési egyeztetésen

A polgármester szerint a kormánypárti bizottsági tagok saját maguk által kért információk átadásánál sem működtek együtt.

Győr is kékbe öltözik a Gyermekjogok Világnapján

Idén a Városháza és a Jedlik Ányos híd kap díszkivilágítást a gyermekjogokra való figyelemfelhívás jegyében.

Utazóágyak: Miért fontos a megfelelő választás?

Az utazóágy kiválasztása rendkívül lényeges, hiszen a gyermek alvásának minősége közvetlen hatással van pihenésére és egészségére.

Dunántúlon fosztogatott a bűnbanda - letöltendő szabadságvesztést kért rájuk az ügyészség

A 9 tagú galeri 19 ingatlanba tört be, több tíz milliós kárt okozva ezzel. 

Ők a Győr 01 választókerület tiszás jelölt-jelöltjei

Bóka Zsolt, Diószegi Judit és Markó Tímea szállnak ringbe. Fideszes kihívó még mindig nincs. 

Fedezd fel a rejtett fehérjeforrásokat

A táplálkozásban a fehérjék fontos szerepet játszanak.

Ők indulnak a Tisza végső jelöltségéért Csornán

Bóna Szabolcs, Kovács-Rosta Krisztina, Puskás György.

Közülük kerül majd ki a Tisza Párt jelöltje Mosonmagyaróváron

Kapolka Judit, Molnár Ferenc és Porpáczi Krisztina indulnak a régióban.

Pintér Bence: Sok sikert kívánok Diószegi Juditnak!

Megszólalt a győri polgármester a tiszás jelölt-jelöltek kapcsán.