Nem csak hogy nem Győrben, de már nem is eredeti recept alapján készül a Győri Édes keksz

ugytudjuk.hu 2024-06-03 16:00:14
A Termékkritikus felfedezte, hogy 2019-ben változtattak a recepten, de a csomagra továbbra is azt írták: „Eredeti recept” szerint.

A Termékkritikus közleménye szerint

„az elmúlt öt évben a Mondelez Hungária Kft. valótlanul állíthatta, hogy a hagyományos és rendkívül népszerű »Győri Édes« kekszek »Eredeti recept« alapján készülnek, miközben az összetételük még 2019-ben megváltozott.” A fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálata után az ügyet a Gazdasági Versenyhivatal elé terjesztette.

2024. március 5-én a Termékkritikus oldal gazdája részletes bejelentést tett a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, amelyben bizonyítékokkal támasztotta alá, hogy a termék összetétele megváltozott, mégis továbbra is „Eredeti recept” felirattal kerül forgalomba. Most először napra pontosan felderítésre került a bejelentéshez a megtévesztés kezdetének dátuma. Az Igazságügyi Minisztérium Fogyasztóvédelmi Főosztálya 2024. március 11-én továbbította az ügyet a Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztályának, amely március 28-án megkezdte a vizsgálatot. Május 30-án a Gazdasági Versenyhivatalhoz került az ügy.

A „Győri Édes” keksz receptúrája 2019 májusában a gyártó adatai alapján megváltozott, a termék méztartalma csökkent, a tojáspor eltűnt, és a tápértékadatok is módosultak. E változások ellenére a termék csomagolásán továbbra is az „Eredeti recept” felirat szerepel. A változásokat a cég nem tüntette fel a csomagoláson vagy a kommunikációban, kizárólag az összetétel került módosításra, így a vásárlók tévesen azt hihették, hogy az eredeti recept szerint készül a keksz.

Hasonló megtévesztés történhetett a Győri Zabfalatok esetében is, ahol szintén módosították a receptet, de az „Eredeti” felirat továbbra is megmaradt.

Amíg az ügy véglegesen nem rendeződik, a termékkritikus azt javasolja a fogyasztóknak, hogy tartózkodjanak a Győri Édes keksz vásárlásától, hiszen a termék jelenleg nem biztos, hogy azt adja, amit az ígér. „Bízzunk benne, hogy a Gazdasági Versenyhivatal gyorsan és hatékonyan fog cselekedni az ügy megoldása érdekében, és a Mondelez felelősségre vonható lesz a fogyasztók megtévesztéséér” – írta a Termékkritikus.

A Győri Keksz márkanév nagyon régóta üresen cseng, hiszen 2019 óta a Győri Keksz Kft. már semmit sem gyárt Győrben, és már előtte elvitték a kekszgyártást innen.

Szólj hozzá!

Hatszor bukott meg a próbavásárláson egy budapesti boltos

A maximális időtartamú üzletzárás mellé maximális mulasztási bírságot is kiszabott a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

Virágos versenyt hirdettek Győrben

Május 1-től lehet nevezni.

Akkorát ferdített a valóságon a győri Fidesz, hogy a sánta kutya is beleremeg!

Az iskolák támogatása kapcsán sikerült alternatív módon értelmezni az igazmondást. 

Ismét intézményvezetőt vált a szombathelyi MMIK

Csercsics Rita lemondott a posztról.

Nehéz szülés volt, de végre újra nyit a Győrszentiváni Lakossági információs Iroda

Hosszú hónapok vitáját sikerült pozitívan lezárni, jövőbe mutató tanulságokkal.

Ismét elszabotálta a Fidesz, hogy legyen második alpolgármestere Győrnek

Pintér Bence kabinetfőnöke másodszori nekifutásra sem kapta meg a pozíciót.

Mesés bőrápolási lehetőségek tű nélküli kezelésekkel

Gondoltál már arra, hogy a szép és egészséges bőr elérése ma már egyszerűbben is kivitelezhető?

Június 13 és 16 között rendezik idén a Bloomsdayt Szombathelyen

Ez évben is bővül Közép-Európa legnagyobb szabadtéri kortárs kiállítása.

Folytatódik a győri városháza luxusautótalanítása

Pintér polgármester visszaadja a harmadik Audi A6-ost is.

Megkezdődött a Szombathelyi Kézilabda Klub és Akadémia pénzügyi átvilágítása

Az egyesület akkor kaphatja meg az önkormányzat 40 millió forintos támogatását, ha a vizsgálat mindent rendben talál.

Megbüntette a bíróság azt a férfit, aki tévéket dobott ki a szombathelyi Erdei iskola úton

A készülékekből akár nehézfémek is a talajba kerülhettek volna.

Szombathelyi szupermarketből akart rabolni 2 férfi

Szeszesitalt és csoki szemeltek ki zsákmányul.

Az autófóliázás egy közkedvelt marketingeszköz

Ugyan az utóbbi években az online marketing pörgött fel a leginkább, egyre több vállalkozás található meg a digitális térben, de ez közel sem jelenti azt, hogy fizikai, “offline” promóciók már kevésbé lennének hatékonyak, sőt! Néhány okos megoldással még költséghatékonyabban érhetjük el a potenciális vásárlókat.