Ezért fontos a keresőoptimalizálás
Az angol Search Engine Optimization kifejezést takarja a SEO rövidítés, mely magyarul keresőoptimalizálás. Ez egy gyűjtőfogalom, ugyanis több részből áll, technikákat és stratégiákat is magába foglal.
A célja az, hogy minél nagyobb forgalmat tereljünk a weboldalra a keresőkből. Amikor a Google, Yahoo vagy Bing felületein valamire rákeresünk, akkor annak lesz egy eredménye, a találati oldalakon. A cél, hogy minél magasabb pozícióba kerüljön egy tartalom, mert annál nagyobb az esély arra, hogy rá fognak kattintani, és így eljutnak a mögötte lévő honlapig, tartalomig.
Az az egész alapja, hogy a felhasználók a lehető leggyorsabban és legkönnyebben megtalálják a számukra releváns információkat a keresőmotorok segítségével. Így növelhető a weboldal látogatottsága, egyúttal javítható az online láthatóság is.
Hol a helye a SEO-nak az online marketingen belül?
Az online marketing során stratégiában gondolkodunk, melybe kiválóan illeszkedik a SEO. A különböző keresőmotorokat (főleg a Google-t) előszeretettel használják az emberek információgyűjtésre, termékek és szolgáltatások keresésére. Ezért ha magasabb rangsorolást kapnak a tartalmak, akkor a cég könnyebben és több embert fog elérni a célközönségéből.
A keresőoptimalizálás organikus forgalmat generál. Ezáltal csökkenti a hirdetési költségeket is, valamint stabil, fenntartható eredményeket garantál, köszönhetően a folyamatos online jelenlétnek.
Miből áll a keresőoptimalizálás?
Mint már említettük is, több részből áll össze. Ezek a következők:
● On-Page SEO: ez a közvetlenül a weboldalon található elemeket foglalja magában. Ilyenek a kulcsszavak, metaleírások, URL-struktúra és a címek optimalizálása. Ezek segítségével fogja a keresőmotor pontosan megérteni, hogy miről is szól a weboldal. Ezek segítségével tudja az egyes tartalmakat a megfelelő keresésekhez párosítani.
● Off-Page-SEO: Azokat a tényezőket jelenti, melyek a weboldalon kívül jelentkeznek. Ilyenek például a különböző linképítési stratégiák vagy a cég hitelességét növelő tényezők. Kulcsfontosságúak például a más, megbízható webhelyektől érkező minőségi visszahivatkozások (ezt nevezzük backlinknek). Ezzel növelhető az az értékelés, amit a keresőmotor ad.
● Tartalommarketing: SEO szempontból fontos a minőségi tartalom. A felhasználói igényeket ki kell elégíteni. Ennek megfelelően relevánsnak és értékesnek kell lennie a szövegeknek, cikkeknek. Az organikus forgalom jelentősen növelhető azáltal, hogy magas színvonalú tartalmakat állítanak elő.
Ha a cégek megfelelően használják a keresőoptimalizálás fent felsorolt elemeit, akkor javítani tudják az online jelenlétüket, jobb lesz a rangsorolásuk. Mindebben tud segíteni a Toldimarketing a szolgáltatásaival.
Szponzorált tartalmat olvastál!