Szomorú a helyzet a városvezetés által felügyelt, Győr-Szol Zrt. részéről fenntartott parkoló létesítmények elektromos autó töltési szolgáltatásával – írta posztjában Hargitai István, a Tiszta Szívvel a Városért Egyesület képviselőjelöltje a 3. körzetben (Belváros-Révfalu-Víziváros).
A poszt szerint így fest a helyzet:
Dunakapu téri parkolóház:
- 1db CHAdeMO csatlakozós töltő 1,5 éve nem működik. A poszt szerint a CHAdeMO csatlakozófe a ma forgalomba helyezett e-autók 8-10 százalékával kompatibilis, a többi TYPE2 és CCS csatlakozófejet használ.
Árpád parkolóház:
- 1db CHAdeMO gyorstöltő MŰKÖDIK
- 1db CCS gyorstöltő MŰKÖDIK
- 1db TYPE3 MŰKÖDIK
- 2db TYPE2 MŰKÖDIK
- 4db TYPE2 LEKAPCSOLVA
Jókai utcai parkolóház:
Több helyen felirattal is hirdeti az üzemeltető, hogy van e-autó töltési lehetőség, ugyanakkor valójában még kiépített töltőoszlop sincs.
Megye háza alatti parkoló:
Nem található itt e-töltőpont.
Révai parkolóház (Iparkamara):
- 1db CCS gyorstöltő LEKAPCSOLVA
- 1db CHAdeMO LEKAPCSOLVA
PETZ Kórház parkolóház:
- 4db TYPE2 MŰKÖDIK
- 4db TYPE2 LEKAPCSOLVA
Kodály Zoltán parkolólemez:
2db TYPE2 MŰKÖDIK
4db E-bike töltőport
Vásárcsarnok parkolóház:
4db TYPE2 MŰKÖDIK
8db TYPE2 LEKAPCSOLVA
A lekapcsolás oka az állítólagos kihasználatlanság és a spórolás. Hargitai István azonban arról ír posztjában, hogy
„a kiépített töltők LEKAPCSOLÁSÁT energiatakarékossági okokkal indokolni minimum nem átgondolt: egy-egy e-autó-töltő készenléti állapotában elhanyagolható mennyiségű energiát fogyaszt: 5-10 wattot, viszont lekapcsolt állapotban egyáltalán nem lehet használni!”
A teljes poszt itt olvasható.